קספרסקי מכחישה מעורבות בריגול רוסי בארצות הברית

על פי הדיווח, המודיעין הישראלי זיהה בזמן אמת האקרים רוסים מנסים לגנוב מידע על תוכניות מודיעין אמריקניות

מביטים מאחורי הקלעים. אילוסטרציה: duallogic/BigStock

קספרסקי (Kaspersky Lab) מכחישה את המעורבות שלה בריגול רוסי שנעשה בארצות הברית.

בשבוע שעבר דווח כי קציני מודיעין ישראלים תפסו "על חם" האקרים, שלוחי ממשלת רוסיה, אשר חיפשו במחשבים בעולם שמות קוד של תוכניות מודיעין של ארצות הברית.

על פי הדיווח, ישראל הייתה הראשונה שהודיעה לארצות הברית על פעילותם של ההאקרים הרוסים. כך, דווח כי ההאקרים הרוסים, שמעשיהם זוהו לפני כשנתיים, השתמשו בכלי של ענקית אבטחת המידע הרוסית. הכלי מאפשר חיפוש רחב היקף וכלל עולמי. תוכנת האנטי-וירוס של קספרסקי משרתת מאות מיליוני משתמשים בעולם, לרבות סוכנויות ממשל בארצות הברית.

המודיעין הישראלי הוא שהתריע בפני ארצות הברית אודות הפריצה הרוסית, שלא היה ידוע עליה לפני כן. עוד דווח כי במסגרת מתקפת הסייבר, מסמכים סודיים נגנבו ממחשבו הביתי של עובד ה-NSA, הסוכנות לביטחון לאומי, ששמר אותם באופן לא מאובטח. על מחשבו הייתה מותקנת התוכנה של קספרסקי, ולכן הפריצה צלחה. על פי אחד הדיווחים, המידע שנגנב מעובד ה-NSA נסב על אופי ושיטות הפעולות של יחידות סייבר אמריקניות.

המשימה אינה משתנה

בתגובה לפרסומים נמסר מקספרסקי כי "החברה לא היתה מעורבת ואין בידיה כל ידע אודות הנושא שנידון בכתבה. החברה חוזרת על נכונותה לעבוד בשיתוף פעולה עם הרשויות בארצות הברית על מנת לענות לכל דאגה אודות המוצרים והמערכות של החברה".

"כיוון שלא הוצגה כל הוכחה, מעבדת קספרסקי אינה יכולה לחקור טענות לא מוכחות אלו, ואם יש אינדיקציה כלשהי כי המערכות של החברה נוצלו, אנו מבקשים באופן מכובד מן הצדדים המעורבים לספק לחברה מידע מוכח. מאכזב מאוד כי טענות לא מוכחות אלו ממשיכות להנציח את הנראטיב של חברה שב-20 שנות פעילותה מעולם לא סייעה לאף ממשלה בעולם במאמצי הריגול שלה".

עוד נמסר מענקית האבטחה הרוסית כי "בנוגע לטענות הלא מוכחות כי נושא זה קשור למתקפת הסייבר המתוחכמת  Duqu2 שבה מעבדת קספרסקי לא היתה היעד היחיד, אנו בטוחים שזיהינו והסרנו את כל הנוזקות שהופצו במהלך מקרה זה".

"בניגוד לדיווחים השגויים, הטכנולוגיות של מעבדת קספרסקי תוכננו ומשמשות למטרה מרכזית אחת של איתור כל סוגי האיומים, ובכלל זה נוזקות שפותחו על ידי מדינות, ללא קשר למקור או המטרה. החברה עוקבת אחר יותר מ-100 פעילויות וגורמי איום מתקדמים. במשך יותר מ-20 שנים מעבדת קספרסקי ממוקדת בהגנה על אנשים וארגונים מאיומי סייבר אלו – המיקום של המטה שלנו אינו משנה את המשימה הזו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים