מלחמת גיבורי העל: ספיידרמן ניצח את וונדר וומן ברשתות החברתיות

גל גדות מעניינת יותר נשים ברשתות החברתיות אבל מעסיקה את השיח פחות מטום הולנד, שמגלם כעת את דמותו של ספיידרמן בסרט החדש "ספיידרמן: השיבה הביתה"

גל גדות - עדיין פופולרית. צילום: ויקיפדיה

עם צאת הסרט החדש בסדרה, השתלט ספיידרמן על השיח ברשתות החברתיות והביס את הבאז החברתי שיצרה גל גדות, כשחשפה את דמות וונדר וומן לראשונה, כך עולה מבדיקה של חברת ההייטק Taykey המודדת טרנדים ברחבי האינטרנט.

הסטארטאפ Taykey בוחן טרנדים ופופולריות ברחבי האינטרנט על בסיס תגובות גולשים ושיתופי תוכן ברשתות חברתיות, וכן על ידי סריקת אתרי חדשות. מחקרי החברה נעשים באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתחום הבינה מלאכותית, המסוגלת למדוד את רגשות הגולשים ביחס לתכנים שהם מעלים לרשת.

ספיידרמן עושה זאת יותר לקהל הצעיר – וונדר וומן לנשים

מבדיקת שיח הרשתות שנוצר לאחר חשיפת גיבורי העל בסרטיהם החדשים עולה כי 74 אחוזים מחובבי ז'אנר גיבורי הקומיקס מנהלים שיחות בנוגע ל-ספיידרמן החדש, בעוד שאשת החיל עוררה שיח רק אצל 65 מהקהל. כך או כך, מדובר בהישגים נאים ומרשימים ביותר בהשוואה לחשיפת ד"ר סטריינג', שעוררה שיח אצל 41 אחוזים מהגולשים ו-דדפול שהגיע להיקף של 17 אחוזי אזכורים בלבד.

בדומה לגל גדות – שהגבירה את הסקרנות סביבה בשל שיבוצה לתפקיד מרכזי כשחקנית חדשה, וישראלית, שלא הייתה ממש מוכרת לאמריקנים – כך גם טום הולנד, השחקן החדש המגלם את דמותו של ספיידרמן, יוצר ענין רב אצל הקהל האמריקני, שרק לפני שנתיים למד יחד עם כל העולם שהשחקן הבריטי הצעיר בן ה-21 הוא שנבחר לגלם את דמותו של ספיידרמן ביקום הקולנועי של מארוול.

לדברי עמית אבנר, מנכ"ל Taykey, חלק גדול מהאהדה כלפי גל גדות לא זכה לביטוי ברשת מאחר שבניתוח הפופולריות שלה מול ספיידרמן רואים שוונדר וומן פופולרית בגילאים 25-44 בעוד שספיידרמן אהוד יותר ממנה בקרב בני ה-13-34, המשתפים יותר תוכן ברשתות החברתיות. נתונים נוספים שעלו בהשוואה מגלים ש-46 אחוזים מהשיח על אשת חיל, ורק 38 אחוזים מהאזכורים של ספיידרמן, מקורם בנשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים