לקראת מצעד הגאווה: זינוק בשנאה כלפי להט"בים ברשת

מדי שבוע "זוכים" בני הקהילה בישראל ל-1,900 פוסטים מלאי שנאה וקריאות לאלימות, וכי לקראת מצעד הגאווה המתקרב זינק הנתון ב-21% ● האגודה למען הלהט"ב הקימה מרכז שאליו ניתן לדווח על מקרי להט"בפוביה - כולל ברשת

שומרת על להט"בים. טינדר. אילוסטרציה: דולגצ'וב, BigStock

לקראת מצעד הגאווה, שיתקיים בתל אביב מחרתיים (ו'), עולות טענות כמו "בשביל מה צריכים את המצעדים האלה? הרי הם (להט"בים – י"ה) מקובלים והכול בסדר". האמנם? נתונים שפורסמו אתמול (ג') מראים אחרת.

על פי נתונים שפרסמה האגודה למען הלהט"ב, רק בשבוע האחרון איתרו מערכות הניטור של ויגו 2,417 פוסטים ברשתות החברתיות שכללו שנאה וקריאה לאלימות כלפי הקהילה הגאה. עוד עולה מהניתוח כי בשבועות האחרונים חל זינוק של 21% במספרן של ההודעות האלה. החברה אף מצאה שבכל שבוע, במשך כל השנה, להט"בים "זוכים" ל-1,900 פוסטי שנאה.

רק בתחילת השבוע עצרה המשטרה צעיר, לאחר שפרסם בפייסבוק (Facebook) את הפוסט: "מי בא איתי לעשות פיגוע במצעד הגאווה?". הוא שוחרר לאחר כמה שעות בתנאים מגבילים, בהם הרחקה מאזור גוש דן, וחויב להתייצב במשטרה ביום ו', יום המצעד. הצעיר זכה לתגובות נזעמות רבות מצד גולשים ולאחר חקירתו התנצל על מה שכתב.

חן אריאלי, יו"רית האגודה למען הלהט"ב, אמרה כי "להט"בפוביה קיימת בחברה הישראלית ואנחנו מתמודדים נגדה יום יום. היא צפה ועולה מעל פני השטח במיוחד בחודש הגאווה". אריאלי ציינה כי האגודה מפעילה מרכז לדיווח על מקרי שנאה כלפי להט"בים, על שמו של ניר כץ ז"ל, שנרצח בברנוער ב-2009. לדבריה, "במרכז הדיווח של האגודה פועלים ימים כלילות על מנת לטפל בכל פנייה בשיתוף פעולה עם המשטרה והרשויות ובמתן מענה טיפולי במקביל".

היא הוסיפה כי "בתקופה זו הגברנו פעילות בכל החזיתות, יחד עם ארגוני הקהילה האחרים, ולצד החגיגות אנחנו דואגים להעלות מודעות ולערנות בשטח. באחרונה השקנו מיזם חדש, בשיתוף ויגו, שמסייע לנו בניטור זירות להט"בפוביות ברשת, מתן מענה מיידי והתערבות בהשפעה על השיח. לצד זאת, נמשיך לצעוד בגאווה וללא פחד למען הזכות לשוויון ולחופש עבורנו ועבור האחר בחברה הישראלית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים