המו"ל ואיש יחסי הציבור הוותיק משה טריואקס הלך לעולמו בגיל 86

טריואקס היה מחלוצי תחום יחסי הציבור וייצג חברות היי-טק רבות ● הוא אף הקים את הוצאת מטר והוציא לאור במסגרתה את הגרסה העברית של רב המכר "מדינת הסטארט-אפ"

משה טריואקס ז"ל. צילום: משפחת טריואקס

איש התקשורת ויחסי הציבור והמו"ל הוותיק משה טריואקס הלך שלשום (ש') לעולמו, בגיל 86, והובא למנוחות אתמול בבית העלמין קריית שאול בתל אביב.

טריואקס ייסד ועמד במשך שנים בראש משרד יחסי הציבור שנקרא על שמו, וייסד את הוצאת הספרים מטר, אותה ניהל עד לפטירתו. הוא היה מחלוצי תחום יחסי הציבור וייצג במשך השנים חברות היי-טק רבות. כמו כן, מטר הוציאה לאור את הספר מדינת הסטארט-אפ בגרסה העברית ושורה של ספרים בתחום הטכנולוגיה שהיו רבי מכר ברחבי העולם.

משה טריואקס נולד ב-1930 בתל אביב. הוא למד בבית הספר החקלאי בפרדס חנה ובבית הספר אוהל שם ברמת גן, עד פרוץ מלחמת השחרור. ב-1949 נסע לארצות הברית ושם סיים לימודי תואר ביחסים בינלאומיים ועיתונות, באוניברסיטת סירקיוז. כששב לישראל, עבד כעיתונאי בעיתונים הבוקר ובמחנה, ובגלי צה"ל. ב-1959 עבר לידיעות אחרונות ביחד עם יצחק שרגיל, אורי סלע ודוד אבידן. תחת שרביטו של דב יודקובסקי שימש טריואקס עורך עמודי פנים.

ב-1960 הוא פרש מהעיתונות והקים את משרד יחסי הציבור על שמו. הוא ייעץ לגופים ישראליים ולתאגידים בינלאומיים משך שנים רבות, והיה שותף לרבות מאבני הדרך של התפתחות התעשייה הישראלית. כמו כן, טריואקס שימש כיו"ר איגוד יחסי הציבור בישראל ואף קיבל את אות יקיר האיגוד. ב-1985 הוא העביר את ניהול המשרד לבתו, דפנה, והקים את הוצאת מטר, שבה עבד עד יום אשפוזו, לפני כארבעה חודשים.

דפנה משיכה את שושלת יחסי הציבור במשפחה וכיום היא שותפה במשרד פרסי, צדוק, קוצ'יק, טריואקס. נכדתו של משה, בתה של דפנה, טל וולקוביץ'-טריואקס, עבדה אף היא במשרד, ולאחר מכן הקימה את האתר מה וזה.

עמיתו למקצוע וידידו, איש יחסי הציבור רני רוגל, ספד לו בעמוד הפייסבוק (Facebook) שלו: "אהבתי מאוד את משה טריואקס. על אף הפרשי הגיל, ראיתי בו מורה וחבר, והייתה תקופה בה היינו שותפים עסקיים בטיפול בחברת תקשורת המחשבים נובל (Novell), תוך חלוקת התגמול שווה בשווה. יום אחד משה אמר לי: 'רני, אתה עובד יותר אז מגיע לך יותר כסף'. לא רחק היום ומשה אמר לי: 'אתה לא צריך אותי, קח את הלקוח כולו אליך'. אדם מיוחד. הדור במראה ובנפש. צר לי מאוד על משה ז"ל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים