האקרים פרצו למס הכנסה האמריקני וגנבו נתונים של 100 אלף איש

כלי ממשלתי שנבנה כדי לפשט את תהליך הסיוע הכספי לסטודנטים - נפרץ ● הפריצה הביאה לגניבה של 30 מיליון דולר, אולם נמנעה גניבתם של עשרות רבות של מיליוני דולרים נוספים

גם ה-IRS על הכוונת של ההאקרים. אילוסטרציה: MattZ90, BigStock

האקרים גנבו רשומות מס של עד 100 אלף נישומים בארצות הברית, לאחר שפרצו לתת אתר של מס ההכנסה האמריקני – כך הודה בסוף השבוע ראש רשות המסים של ארצות הברית, ה-IRS. הכלי שנפרץ פותח כדי לסייע לנישומים לקבל הטבות מס, והוא הורד מהאוויר לאחר המתקפה.

הכלי נבנה והוכנס לתוך יישום חינמי של הממשל, שנועד לסייע לסטודנטים (FAFSA). הוא מאפשר למשתמשים לייבא את פרטי המס שלהם ליישום הסיוע הפיננסי ולטופסי הלוואה שהם יכולים למלא כסטודנטים. הכלי נפרץ ונגנבו ממנו סכומי כסף בסך 30 מיליון דולר, כמו גם נחשפו פרטי עשרות אלפי אנשים, שנמצאים כעת בסכנה לגניבת זהותם. עם זאת, נמנעה גניבתם של עשרות רבות של מיליוני דולרים נוספים.

בעדותו בפני ועדת הכספים של הסנאט אמר ג'ון קוסקינן, נציב רשות המסים האמריקנית, כי כ-8,000 החזרי מס מזויפים הונפקו בשל הפריצה ועוד 14 אלף החזרים מזויפים אותרו ונחסמו.

הכלי הורד מהאוויר בחודש שעבר, בלי שניתנה לאזרחים אזהרה כלשהי על הפריצה מה-IRS או מגורם פדרלי אחר בארצות הברית. בתחילה נמסר כי הוא ישוב לאוויר בתוך כמה שבועות, אלא שהפריצה גרמה לכך שהוא ישוב לתפקוד אונליין רק באוקטובר.

"גילינו דפוס של פעילות פלילית בשימוש בכלי", אמר קוסקינן לחברי הסנאט. לדבריו, "החשדות הראשונים שלנו עלו בספטמבר האחרון. פקידים בכירים אצלנו הביעו את החשש שבעזרת גניבות מידע קטנות, האקרים עלולים להתחזות לסטודנטים, למלא את הטפסים לבקשות להחזר הוצאות, לקבלת הטבות או לסיוע, ואז לבצע את המרמה מול מס הכנסה".

לדבריו, "מס הכנסה התריע על כך בפני מינהלי החינוך בעת שהיישום עלה לאוויר – והם ניטרו את היישום, אבל סירבו להשבית את הכלי, כי הוא מסייע לאזרחים להימנע מלטפל בניירת מייגעת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים