זרוע השירותים המקצועיים של HPE – שינתה שמה ל-DXC

חטיבת השירותים המקצועיים של HPE נבנתה כחברה חדשה, במיזוג עם CSC, והחלה להיסחר בבורסת ניו-יורק

ניסון השתלטות עוינת? DXC Technology

ES, זרוע השירותים המקצועיים של HPE – שינתה את שמה. החברה החדשה, DXC Technology, שנבנתה במיזוג עם CSC, החלה להיסחר אתמול (ב') בבורסת ניו-יורק.

DXC מסרה בהצהרה כי היא חברת שירותי ה-IT מקצה לקצה הגדולה בעולם. מייק לאורי, יו"ר, נשיא ומנכ"ל CSC, ישמש בתפקידים זהים ב-DXC.

לדבריו, "הטכנולוגיה גורמת לשינויים בכל ארגון ובכל מגזר תעשייתי, בשיעורים חסרי תקדים. נסייע לארגונים לצלוח את הגל הזה של השינויים". עוד אמר, כי "מטרתנו היא לייצר יותר ערך ללקוחות, לשותפים ולבעלי המניות, לצד יצירת הזדמנויות בקריירה של העובדים שלנו".

לנווט אל העתיד בביטחה

"יחד עם השותפים שלנו", אמר מנכ"ל החברה החדשה, "נעזור ללקוחות הארגוניים לנצל באופן מיטבי את כוחה של החדשנות, על מנת להביא לתוצרים עסקיים חדשים. יש לנו עצמאות טכנולוגית, רשת נרחבת של שותפים והון אנושי משובח – המשמש כמבדל תחרותי. החזון שלנו יסייע לנו לנווט אל העתיד בבטחה".

מחזור המכירות השנתי של החברה יעמוד על 25 מיליארד דולר. ל-DXC יש כ-6,000 לקוחות ארגוניים ב-70 ארצות ו-170,000 עובדים.

החברה תספק שירותי IT בכמה תחומים: מחשוב ענן, ניהול ואיזון עומסי עבודה, פלטפורמות ומיקור-חוץ של IT, חללי עבודה וניידות, אבטחת מידע, ניתוח מעמיק, שירותים אפליקטיביים, אפליקציות ארגוניות ובענן, ייעוץ, שירותי תהליכים עסקיים, והטמעות תוכנה.

לחברה יש 250 שותפים עסקיים, ובין העיקריים שבהם: AWS ,Dell-EMC ,HPE ,HP, יבמ (IBM), לנובו (Lenovo), מיקרו פוקוס (Micro Focus), מיקרוסופט (Microsoft), אורקל (Oracle) וסאפ (SAP).

לאחר שבמשך שנים HP התלבטה האם להתפצל או לא, ולאחר שפוצלה ל-HPE ול-.HP Inc, נפרדה HPE מ-ES, חטיבת השירותים המקצועיים שלה, והודיעה במאי 2016 כי היא בונה חברה חדשה, במיזוג עם CSC.

מנוע צמיחה נוסף

ב-שנת 2008 רכשה HP את אלקטרוניק דטה סיסטמס (EDS), תמורת 13.9 מיליארד דולר. הרעיון היה בניית יחידה עסקית חדשה, בשם ES (ר"ת Enterprise Services), שתפעל בשני מישורים: האחד, תהווה מנוע צמיחה נוסף לחברה, מבוסס שירותים מקצועיים (שילוב של "גולגלות", פרויקטי IT, שירותים מנוהלים, והסכמי מיקור-חוץ ארוכי טווח לתחזוקת IT). והשני, שאנשי השירותים המקצועיים יקדמו את מוצרי החברה האחרים.

אלא ששתי המטרות הושגו באופן חלקי ביותר, בין השאר בשל העובדה שבחלוף השנים, הצטמצמה מגמת מיקור-החוץ בעולם ה-IT.

עובדי החברה לא צפויים להיות מפוטרים

עם הרכישה, בארץ היו אז ל-EDS ישראל 900 עובדים, אלא שבחלוף השנים המספר קטן ונותרו מאות עובדים. לאנשים ומחשבים נודע כי למרות הקמת הישות העסקית החדשה, מאות עובדי החברה לא צפויים להיות מפוטרים, שכן רובם ככולם מועסקים בפרויקטי תחזוקת IT ארוכי טווח.

בראש החברה, עומד, כאמור, לאורי. מג ויטמן, מנכ"לית HPE, הצטרפה להנהלת החברה הממוזגת. בעת ההכרזה ב-2016 השניים מסרו כי "החברה תהיה שחקנית טהורה בעולם השירותים המקצועיים" – רמז לכך שהחיבור בין חברה שהיא ספקית IT לבין חברה שהיא ספקית שירותים מקצועיים – לא היה מוצלח במיוחד. כך, וויטמן עקצה את מארק הרד, מי שעמד בראש HP בעת רכישת EDS – וכיום הוא מנכ"ל משותף באורקל (Oracle).

לאורי העריך כי החברה תעבוד בצורה שתהיה אגנוסטית לכל חומרה וטכנולוגיה, והתחייב שלקוחות השירותים של HPE לא יחוו שינוי כלשהו.

ויטמן הבטיחה אז כי "HPE לא תסב נזק למי מהעובדים או הלקוחות בשל העסקה. אני מתחייבת ב-100% לכך שלא ייגרם כל שיבוש. מכירת עסקי השירותים המקצועיים שלנו היא הצעד ההגיוני הבא עבורנו".

היא ציינה כי עסקת המיזוג תניב לה קופת מזומנים בסך 4.5 מיליארד דולר, ויהיו לה 50% ממניות החברה הממוזגת.

העסקה, כך דיווחו שתי החברות, תניב חיסכון של 2.5 מיליארד דולר בשנים הקרובות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סויאטוסלב פורושין

    מחפש עבודה בתחום טכנילוגיה

אירועים קרובים