HPE המפוצלת נפרדת מעסקי השירותים המקצועיים שלה

לא צפויים פיטורים בישראל ● HPE ממזגת את ES, לשעבר EDS, עם CSC ● החברה מצפה לחיסכון שנתי של מיליארד דולר

נפטרת ומוכרת. מג ויטמן. צילום: ויקיפדיה

אין רגע דל ב-HPE. לאחר שהתלבטה במשך שנים האם להתפצל או לא, ולאחר שפוצלה לפני פחות משנה, נפרדת החברה מ-ES, חטיבת השירותים המקצועיים שלה, ובונה חברה חדשה, במיזוג עם CSC, שתניב מחזור שנתי של 26 מיליארד דולר.

ב-שנת 2008 רכשה HP את אלקטרוניק דטה סיסטמס (Electronic Data Systems), EDS, תמורת 13.9 מיליארד דולר. הרעיון היה בניית יחידה עסקית חדשה, בשם ES (enterprise services), שתפעל בשני מישורים: האחד, תהווה מנוע צמיחה נוסף לחברה, מבוסס שירותים מקצועיים (שילוב של "גולגלות", פרויקטי IT, שירותים מנוהלים, והסכמי מיקור-חוץ ארוכי טווח לתחזוקת IT). והשני, שאנשי השירותים המקצועיים יקדמו את מוצרי החברה האחרים. אלא ששתי המטרות הושגו באופן חלקי ביותר, בין השאר בשל העובדה שבחלוף השנים, הצטמצמה מגמת מיקור-החוץ בעולם ה-IT.

עם הרכישה, בארץ היו אז ל-EDS ישראל 900 עובדים, אלא שבחלוף השנים המספר קטן ונותרו מאות עובדים. לאנשים ומחשבים נודע כי למרות הקמת הישות העסקית החדשה, מאות עובדי החברה לא צפויים להיות מפוטרים, שכן רובם ככולם מועסקים בפרויקטי תחזוקת IT ארוכי טווח.

בראש החברה, ששמה והמיתוג שלה טרם נקבע, יעמוד מייק לואוורי, יו"ר, נשיא ומנכ"ל CSC. מג וויטמן, מנכ"לית HPE, תצטרף להנהלת החברה הממוזגת. השניים מסרו כי "החברה תהיה שחקנית טהורה בעולם השירותים המקצועיים" – רמז לכך שהחיבור בין חברה שהיא ספקית IT לבין חברה שהיא ספקית שירותים מקצועיים – לא היה מוצלח במיוחד. על הדרך, נראה כי וויטמן עוקצת את מארק הרד, מי שעמד בראש HP בעת הרכישה – וכיום הוא מנכ"ל משותף באורקל (Oracle).

להתמקד בדור הבא של תשתיות ה-IT

לואוורי העריך כי CSC תצא גדולה וחזקה מהמיזוג, תעבוד בצורה שתהיה אגנוסטית לכל חומרה וטכנולוגיה, והתחייב שלקוחות השירותים של HPE לא יחוו שינוי כלשהו.

וויטמן הבטיחה כי "HPE לא תסב נזק למי מהעובדים או הלקוחות בשל העסקה. אני מתחייבת ב-100% לכך שלא ייגרם כל שיבוש. מכירת עסקי השירותים המקצועיים שלנו היא הצעד ההגיוני הבא עבורנו".

היא ציינה כי עסקת המיזוג תניב לה קופת מזומנים בסך 4.5 מיליארד דולר, ויהיו לה 50% ממניות החברה הממוזגת. העסקה, כך דיווחו שתי החברות, תניב חיסכון של מיליארד דולר בשנה הכספית הקרובה, ו-1.5 מיליארד דולר בשנים שלאחר מכן.

על פי וויטמן, "המיזוג יביא לכך שנתמקד בדור הבא של תשתיות ה-IT, שתהיינה מוגדרות תוכנה ומאובטחות. נמנף את עסקי השרתים, האחסון, הרישות והתשתיות המשולבות שלנו, לצד פלטפורמת  Helion בענן שלנו. נפעל ונשחק במגרש האינטרנט של הדברים".

האנליסטים היו חלוקים בדיעותיהם על העסקה. היו שאמרו כי יש להביט על העסקה כתוצאה של החלטת HP לסגת מעסקי הענן הציבורי, ויש בה משום הודאה בכישלון של מימוש התפיסה של שילוב חומרה ושירותי ענן. מנגד, אנאנד סארניבאסאן, אנליסט של בלומברג (Bloomberg), אמר כי "מדובר באסטרטגיה טובה, של מיקוד בשרתים, אחסון ורישות, ועזיבת השירותים המקצועיים. הסיכון בכך הוא בצמצום הפעילות בכלל עולם ה-IT, ובכך ש-HPE תאבד את היכולת לקדם את מוצריה ושירותיה, על בסיס יחידת השירותים המקצועיים. אף שהופתעתי, אני חושב שזו החלטה טובה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים