חברות טכנולוגיה חוזות: מי יזכה באוסקר?

PicScout ו-Taykey מנסות לחזות מי יהיו הזוכים בטקס שיתקיים הלילה, על פי טכנולוגיות שפיתחו ● מי יקחו את הפסלים - ריאן גוסלינג או אנדרו גארפילד? אמה סטון או איזבל הופר?

איזו חברה תזכה ב-"אוסקר" על התחזית לאוסקר? צילום: BigStock

הכול כבר מוכן לקראת טקס האוסקר, שייערך הלילה בלוס אנג'לס. רגע לפני שהכוכבים עולים על השטיח האדום, שתי חברות טכנולוגיה ישראליות מנסות לנחש מי יזכו בפרסים הבולטים.

PicScout ביססה את התחזית שלה על פי הנוכחות החזקה ביותר ברשת, מבחינה ויזואלית, בחמש הקטגוריות העיקריות באוסקר. על פי החברה, לה לה לנד יזכה בשלוש מתוכן: הסרט הטוב ביותר, השחקן הטוב ביותר – ראיין גוסלינג, והשחקנית הטובה ביותר – אמה סטון. מהרשלה עלי מהסרט אור ירח יזכה בתואר שחקן המשנה הטוב יותר ו-ויולה דיוויס מגדרות – בשחקנית המשנה הטובה ביותר.

החברה ביצעה את המחקר באמצעות טכנולוגיה שמאפשרת ניטור סימולטני של מאות מיליוני תמונות באתרים, בלוגים, אתרי נישה, תרבות, חדשות, רשתות חברתיות וכדומה. נתון מעניין שעלה בו הוא שהשחקניות מופיעות ברשת כמעט פי שלושה יותר מהשחקנים.

אילו שחקנים מעוררים הכי הרבה רגשות חיוביים?

חברת טכנולוגיה ישראלית נוספת שמנסה לחזות את זהות הזוכים היא הסטארט-אפ Taykey. החברה מבססת את התחזית על טכנולוגיית בינה מלאכותית שפיתחה, שמאפשרת למדוד את סוג ועוצמת הרגש שגולשים מביעים בעת שיח על המועמדים לזכייה.

ב-Taykey חוזים שאת תואר השחקן הטוב ביותר יקטוף אנדרו גארפילד, על תפקידו בסרט הסרבן. 86% מהתגובות על תפקידו של גארפילד בסרט מכילות רגשות חיוביים. בפרס השחקנית הטובה ביותר צפויה לזכות איזבל הופר, על תפקידה בסרט היא, עם 76%. בקטגוריות שחקני המשנה, התחזית של Taykey דומה לזו של PicScout: מהרשלה עלי מוביל מבין הגברים עם 82% ומבין הנשים מובילה ויולה דייוויס עם 89%.

יזכה בתואר השחקן הטוב ביותר או לא? ריאן גוסלינג. צילום: BigStock

יזכה בתואר השחקן הטוב ביותר או לא? ריאן גוסלינג. צילום: BigStock

לצד הזוכים, בחברה חוזים לאילו שחקנים יש סבירות נמוכה לזכייה, ובתוכם כמה כוכבים ותיקים: ריאן גוסלינג – הזוכה על פי PicScout – בקטגוריית השחקן הטוב ביותר (44%), מריל סטריפ בשחקנית הטובה ביותר (42%), ג'ף ברידג'ס בשחקן המשנה (26%) וניקול קידמן בקטגוריית שחקנית המשנה (38%).

איזו מבין שתי החברות האלה "תזכה", כלומר: התחזית שלה תהיה הקולעת ביותר? בשביל לדעת את זה צריך לצפות בטקס הלילה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים