חלל, תחבורה ו-"אוניברסיטה" לתינוקות – בכנס Solidworks

במסגרת הכנס, שעורכת דאסו סיסטמס, הוצג פרויקט משותף עם נאס"א לבניית מכשיר חקר חלל מהיר, שיוכל להתריע על אסטרואידים ● כמו כן, הוצגה מערכת שתקצר את הנסיעה מלוס אנג'לס לסן פרנסיסקו לקצת יותר מחצי שעה

ז'אן פאולו באסי, מנכ"ל סולידוורקס. צילום: יח"צ

החל בשיתופי פעולה עם מהנדסים במעבדות נאס"א (NASA) ליצירת כלים לחקר החלל ועד לצמצום המרחק בין ערים – חברת התלת מימד דאסו סיסטמס (Dassault Systems) מציגה שורה של מוצרים ופיתוחים בכנס Solidworks World 2017, שמתקיים בימים אלה בלוס אנג'לס. האירוע מפגיש 5,000 מהנדסים ומעצבים המהווים חלק מקהילת משתמשי התוכנות של החברה, שמונה יותר משלושה מיליון איש.

לפי ג'אן פאולו באסי, מנכ"ל Solidworks, שבבעלות דאסו, מכשירי חקר חלל חדשים ירחיבו את הידע שלנו על היקום. "אנחנו עובדים עם המהנדסים של מעבדות נאס"א כדי לבנות מכשיר חקר חלל, שיהיה מהיר מכל מכונה מסוג זה בדור הקודם ויהיה מסוגל לשאת עומסים כבדים", סיפר באסי במליאת הפתיחה של הכנס. "בנוסף, על מנת לשמור על כדור הארץ מפגיעה של אסטרואיד בעתיד, אנחנו עובדים עם נאס"א לפיתוח מערכת הגנה בין כוכבית, שתוכל להתריע מראש על איום מעין זה".

דאסו סיסטמס עובדת עם SpaceX על פרויקט התחבורה היומרני שהוצג על ידי היזם אילון מאסק, להסעת המונים בתוך מנהרות אוויר, במהירות של 1,300 קמ"ש. "המשמעות היא", אמר באסי, "שכשהמערכת תהיה בשימוש, נסיעה מלוס אנג'לס לסן פרנסיסקו תארך 35 דקות. אנחנו עובדים עם המהנדסים כדי לעצב את כלי הרכב האלה".

"החדש, הבא וזה שעוד לא היה"

אלה רק דוגמאות שהציג באסי של הפרויקטים הגדולים שבהם מעורבת החברה בזכות תוכנת Solidworks. סיסמת הכנס שלה השנה מתארת את יעדיה: "החדש, הבא, וזה שעוד לא היה". "כלומר, בעזרת כלי התכנון של Solidworks נוכל לתכנן את החדש המשופר על בסיס הישן, את הדור הבא של מה שאנחנו מכירים, והחשוב ביותר – את אותו משהו שלא היה מעולם", הוסיף.

"לכל אחד יש דמיון וידע ליצור משהו חדש וחדשני, שעוד לא נעשה", ציין באסי. "התפקיד שלנו הוא לתת את הכלים והמשאבים כדי שזה יוכל לקרות, ולאפשר לשבור את גבולות האפשרי וליצור משהו שמעולם לא נעשה בעבר".

"חדשנות במוצרים מתמצה בעצם בחוויה שארגונים יוצרים עבור הלקוחות, ועל מנת לממש זאת יש צורך בפלטפורמה שמחברת בין אנשים, טכנולוגיה ומוצרים, ומאפשרת להביא את המוצר לשוק מהר, קל וטוב יותר. אנחנו מנגישים את פלטפורמת התלת מימד בעזרת שלושה ערוצים שאנחנו משקיעים בהם: דסקטופ, אפליקציות ורשת. זה קריטי לדרך שבה עסקים פועלים כיום ובוודאי שגם בעתיד", אמר.

"הדרך שבה אנחנו עורכים קניות, צורכים חדשות, מתקשרים… – הכול משתנה, והדבר הקבוע היחיד בחיים הוא השינוי. כך, גם טבעו של ייצור מוצר משתנה. אנחנו מצפים מפלטפורמת המחשוב שלנו לחזות ולמטב את העיצוב תוך השגת יעדי ההנדסה. עידן העיצוב והתיקוף מסתיים, ואנחנו נכנסים לעידן של מיטוב וייצור", ציין הדובר. לדבריו, "התיקוף של העיצוב יהפוך למשהו ששייך לעבר, משום שדגם המוצר שצריך להיות מיוצר כבר יכלול את כל המידע ויאפשר לדלג במהירות באמצעות אופטימיזציה על ידי התוכנה היישר אל הייצור, בלחיצת כפתור – למשל, למדפסת תלת מימד. כלומר, החזון שהצגנו בעבר על נושא הייצור, שכינינו אותו ייצור חכם – מתממש, והוא נושא בקרבו הבטחה גדולה".

באסי הציג סיפור לקוח של החברה הישראלית Tiny Love, שהמציאה "אוניברסיטה" לתינוקות, שמשתמשת בפלטפורמת הענן של Solidworks. בעזרת פלטפורמה זו, כל דגם שמעוצב בסטודיו יכול להיות מודפס בתוך שעה במדפסת תלת מימד, וכל שינוי שנעשה בעיצוב הראשוני מתאים את עצמו במהירות למוצר ולכל חלקיו. כך, לדבריו, מתקצר תהליך העיצוב והייצור.

הכותבת הינה שליחת אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים