IFN-יעל הטמיעה מערכת לניהול תוכן בחברת חשמל

במסגרת פרויקט "אופק בענן" עלתה לאוויר בחברת החשמל מערכת של פיילנט-יבמ - לניהול רשומות ארכיון ומסמכים בענן ● היקפו הכספי של הפרויקט - מיליוני שקלים

יוסי שנק, סמנכ"ל חטיבת התקשוב של חברת החשמל

IFN מקבוצת יעל הטמיעה מערכת של פיילנט (Filenet) מבית יבמ (IBM) לניהול רשומות, מסמכים ותהליכי עבודה בחברת החשמל. הפרויקט החל בינואר 2016 והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בכמה מיליוני שקלים.

המערכת משרתת אלפים מעובדי חברת חשמל, הנמצאים בכל אגפי ומחלקות החברה. המערכת החדשה שהוטמעה החליפה מערכות קיימות בחברה – לשיפור וייעול ניהול המסמכים, תהליכי העבודה וניהול הארכיון הפיזי. בנוסף, המערכת מאפשרת ניהול של רשומות על פי הרגולציות השונות, לצד ארכוב אוטומטי של מסמכים מתיבות דוא"ל אלקטרוני, מאגפי ומחלקות החברה – וטעינה מאסיבית של מסמכים סרוקים.

המערכת תשרת את עובדי החברה ותאפשר ממשקים וקישורים למערכות תפעוליות. הפתרון כולל קליטת מסמכים תוך זיהוי טקסט אוטומטי (Optical Character Recognition – OCR), יכולות חיפוש מתקדמות והסבת המסמכים ממקורות שונים – בהיקף של מיליוני מסמכים ורשומות בשנה.

צ'יקו (משה) יבניאל, משנה למנכ"ל IFN

צ'יקו (משה) יבניאל, משנה למנכ"ל IFN

המערכת מבוססת תשתית FileNet Content Manager של יבמ. עוד כלל הפרויקט הטמעה של מוצרים נוספים: מוצרי ה-Navigator ,Records Manager ,Content Collector ,Analytics וכן Datacap של פיילנט.

לדברי יוסי שנק, סמנכ"ל תקשוב  בחברת החשמל, "התוכן הארגוני על גווניו השונים, מהווה את הנכס המרכזי של כל ארגון, וכל שכן ארגון בסדר גודל של חברת החשמל. ניהול של נכס זה הינו הכרח, בייחוד בארגון מודרני ומורכב. זאת, על מנת לשמר נכס זה, לאפשר נגישות למידע הרב הטמון בו, לדאוג לעמידה של הארגון בהיבטים רגולטורים".

"ניהול נכס הידע נדרש גם כדי לשמש כמקור לידע ארגוני, לשמר את הנכסים ההיסטוריים של הארגון, ולא פחות חשוב, להוות מקור לחקר הארגון ונושאים הסובבים אותו". שנק סיים בציינו כי "בנוסף להיות המערכת מהמתקדמות בתחום, המערכת מיושמת בסביבה תשתיתית מתקדמת – בתצורת כשירות בענן".

משה יבניאל, משנה למנכ"ל-IFN, הוסיף כי "הפרויקט עתיר טכנולוגיות והוא מעביר את חברת החשמל לסל הפתרונות החדשים ביותר בעולם ניהול התוכן הארגוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים