אפל הסירה מ-App Store יותר מאלף יישומים של חברה שזייפה לכאורה ציונים

חברת Molinker נחשדת, כי פרסמה ציונים מזויפים של חמישה כוכבים שהעניקו לה לכאורה משתמשים ב-App Store, על מנת להעלות את הציון הממוצע שלה, וכן, כי חילקה יישומים בחינם למי שפרסמו עליהם ביקורות חיוביות ● בין אותם יישומים ניתן למצוא מדריכי נסיעות סלולריים, תוכנות מסרים מיידיים ויישומי צילום ● לא נתקבלה תגובת Molinker

אפל (Apple) הסירה מ-App Store את כל היישומים של חברת Molinker, לאחר שעלו חשדות, כי הציונים הגבוהים שהוענקו לכאורה לתוכנותיה לא ניתנו על ידי משתמשים אמיתיים.

Molinker הציעה ב-App Store יותר מאלף יישומים, ובכלל זה מדריכי נסיעות סלולריים, תוכנות מסרים מיידיים ויישומי צילום. החשד הוא, כי החברה פרסמה ציונים מזויפים של חמישה כוכבים על מנת להעלות את הציון הממוצע שלה, וכן, כי חילקה יישומים בחינם למי שפרסמו עליהם ביקורות חיוביות.

החשדות לזיופים עלו לאחר שמפתח יישומים פנה לעורך הבלוג iPhoneography והסב את תשומת ליבו למספר החריג של ציונים גבוהים שקיבלו היישומים של Molinker. עורך הבלוג פנה לפיל שילר, סגן נשיא אפל, שהורה לפתוח בחקירה בנושא. "היישומים אכן הוסרו מ-App Store, והציונים שלהם אינם מופיעים עוד", מסר שילר לעורך הבלוג בתום החקירה.

App Store זכתה להצלחה עצומה ומאז שהושקה, באמצע שנת 2008, הורידו המשתמשים בה יותר משני מיליארד עותקים של יישומים למכשירי iPhone ולנגני iPod Touch. אם החשדות שהועלו נגד Molinker יתגלו כנכונים, ייתכן שהחברה פעלה בדרך זו כדי להבליט את יישומיה בין יותר ממאה אלף היישומים שמוצעים בחנות המקוונת של אפל.

אפל מקפידה להפעיל בחנות היישומים שלה פיקוח הדוק, גם על מנת למנוע תרמיות מסוג זה, ולא רק משיקולי אבטחה ותאימות. זאת, למרות המחאות של מפתחים רבים, שטוענים, כי תהליך המיון של אפל שרירותי ולא הוגן. כך, לדוגמה, נפסל יישום של התוכנית סאות'פארק, בעוד שיישום שבו מטלטלים תינוק אושר, בסופו של דבר, לאחר שבתחילה נפסל.

לא ניתן היה לקבל תגובה מאנשי Molinker.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה פרומברג

    אני מבקש להסדיר את הפעלת הGPS בהגדרות של המכשיר איפון

אירועים קרובים