המותג נוקיה חוזר לשוק – והפעם על גבי אנדרואיד

החברה הפינית HMD השיקה את Nokia 6 - אבל בינתיים רק לשוק הסיני ● המכשיר מבוסס על אנדרואיד 7.0, נוגט

ה-Nokia 6. צילום: יח"צ

HMD הפינית, שנוקיה (Nokia) העבירה לה לפני קצת יותר מחודש את הזכויות להשתמש בשם המותג שלה, השיקה את המכשיר הראשון מתוצרתה – ה-Nokia 6. מדובר במכשיר הראשון תחת המותג נוקיה שמבוסס על אנדרואיד (Android), אבל אם אתם רוצים להשיג אותו – תצטרכו לנסוע לסין, כי הוא מיועד לשוק זה בלבד.

ה-Nokia 6 נושא זיכרון RAM של 4 ג'יגה-בייט, מעבד סנאפדראגון 430 של קוואלקום (Qualcomm), אחסון פנימי של 64 ג'יגה-בייט יחד עם תמיכה בכרטיס זיכרון, מצלמה עיקרית של 16 מגה-פיקסל וסוללה בת 3,000 מילי-אמפר לשעה. גוף המכשיר מעוצב כפיסה אחת של אלומיניום ומסך ה-HD שלו יציע רזולוציה של 1080 על 1920.

כצפוי, ה-Nokia 6 יפעל עם אנדרואיד, והחברה אישרה כי זו תהיה בגרסה 7.0, נוגט (Nougat). בניגוד למכשירי ה-Windows Phone של קו הלומיה (Lumia) הישן של נוקיה, השימוש באנדרואיד יאפשר להוריד למכשיר החדש את המגוון הרחב של אפליקציות האנדרואיד הקיימות.

למה דווקא בסין?

כמכשיר ראשון שאיתו מנסה החברה לבנות מחדש את המותג נוקיה, ההשקה בסין עשויה להיות קלה יותר, משום שהשוק הסיני עדיין נמצא בצמיחה, לעומת שוקי אירופה וצפון אמריקה הרוויים. בנוסף, הקרבה של קווי הייצור והאספקה והשימוש בגורם קמעוני אחד מפחיתים את הדרישות הלוגיסטיות עבור HMD, שהיא עדיין חברת סטארט-אפ.

מכשיר ה-Nokia 6 פונה לשוק הביניים עם מחיר של כ-250 דולר, בדומה למכשירים מתחרים בשכבת הביניים. HMD מנסה לבנות את ייחודו באמצעות שיתוף פעולה עם דולבי (Dolby) בהיבט של איכות הקול, יחד עם עיצוב האלומיניום.

לאור ריבוי המכשירים והיצרנים של מכשירים ברמה זו, מעניין יהיה לראות האם המותג נוקיה, שהיה המוביל בעשור הקודם, יצליח לפלס דרך בתוך ה-"יער" הגדול של מכשירי האנדרואיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים