"האבטחה תעבור מההגנה כיום לגילוי ולניטור מחר"

כך אמר פול הופר, מנכ''ל גיגמון העולמית ● לדבריו, "אתגרי המנמ''ר רבים ומגוונים; עליו לספק זריזות ותגובתיות, לצמצם את הוצאות התפעול והתחזוקה, ולצד אלה - להיות מסוגל להגן בצורה מעמיקה יותר על מערך ה-IT המשתנה"

פול הופר, מנכ''ל גיגמון העולמית. צילום: יניב פאר

"השינויים הטכנולוגיים הרבים שקורים בו זמנית בעולם ה-IT משפיעים גם על תחום אבטחת המידע. בעוד שבעבר – וגם בהווה – המיקוד היה על הגנה, הרי העתיד של אבטחת המידע והגנת הסייבר יתבסס על ניראות, ניטור ובקרה", כך אמר פול הופר, מנכ"ל גיגמון (Gigamon) העולמית.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר הופר כי "אתגרי המנמ"ר רבים ומגוונים. עליו לספק לעסק זריזות ותגובתיות, עליו לצמצם את הוצאות תפעול ותחזוקת ה-IT, ולצד אלה, עליו להיות מסוגל להגן בצורה רחבה ומעמיקה יותר על מערך ה-IT המשתנה. כך, למשל, כאשר הוא פונה לענן, פרטי או ציבורי, הוא מקבל יתרונות עסקיים, של אג'יליות ויכולת גידול, אבל המרחב עליו הוא נדרש להגן – גדל משמעותית".

"עולם רשתות התקשורת והמחשבים מתאפיין אף הוא בשינויים", אמר הופר. "היקף התעבורה גדל באופן בעייתי. יש דרישות להגדלת הרשת, ולצידן קיים צורך אקוטי באבטחת וניהול התשתיות. לצד אלה, ארגונים מתאפיינים בכך שיש להם יותר מדי מוצרי אבטחת מידע, לעיתים מאות, ובמקרים קיצוניים – 800, כאשר מספר המוצרים המיטבי הוא להערכתי 40". לדבריו, "הצורך באבטחת המידע עומד בסתירה לצורך בצמצום עלויות ובביצועים גבוהים".

להרחיב את טביעת האצבע

המענה לכלל האתגרים הללו, אמר הופר, "הוא ניראות. ניראות עשויה להביא לשיפור ביצועים, לטיפול בעומסי תקשורת, לאבטחת מידע ברמה גבוהה יותר, ולשיפור חוויית המשתמש. לכן, משימתו המרכזית של המנמ"ר כיום היא יצירת שקיפות בתעבורת הנתונים. We provide the smart route for visibility (משחק מילים באנגלית בין 'מתג' לבין 'נתיב', י.ה.). מתג התקשורת שבנינו, מאפשר ניראות וגישה למידע קריטי הזורם על פני רשתות הנתונים".

החברה הוקמה ב-2004, ויצאה להנפקה ב-2013, בהובלת הופר. היא זכתה בכמה פרסים בתחום ניטור תעבורת התקשורת וניהולם. בין הארגונים שהטמיעו את מוצרי גיגמון נמנים Salesforce, eBay, נסדא"ק, ו-וול-מארט (Walmart). 50 מ-100 ספקיות השירות הגדולות בעולם הן לקוחותיה. בין לקוחותיה בעולם נמנות 70 חברות מהפורצ'ן 100 (Fortune 100) – ובתוכן, כל 10 הראשונות.

"צמחנו השנה ב-41%", אמר הופר. "בימים אלה אנו פותחים סניפים בדרום קוריאה ובארצות הנורדיות. נמשיך להרחיב את טביעת האצבע שלנו על הגלובוס ואני בטוח שנמשיך לגדול".

"לנצל את הניסיון הישראלי בסייבר"

הסניף המקומי של החברה נפתח בסוף שנת 2015, וכיום עומד בראשו כפיר בירנבוים, המשמש כמנהל מכירות בכיר לישראל, טורקיה, יוון, רוסיה וארצות חבר העמים.

כפיר בירנבוים, מנהל מכירות בכיר לישראל, טורקיה, יוון, רוסיה וארצות חבר העמים בגיגמון ישראל. צילום: יניב פאר

כפיר בירנבוים, מנהל מכירות בכיר לישראל, טורקיה, יוון, רוסיה וארצות חבר העמים בגיגמון ישראל. צילום: יניב פאר

בשנה האחרונה, אמר הופר, "הגדלנו את היקף ההשקעה בישראל. מדובר במדינה המשמשת אינקובטור לחדשנות. יש פה פוטנציאל שוק מדהים – במגזר הציבורי, אצל ספקיות השירות ובקרב ארגונים תעשייתיים. זה אינו ביקורי הראשון בישראל, בתחילת 2016 הייתי פה ונפגשתי עם מנהלי קרנות הון סיכון וחממות טכנולוגיות".

בנוסף, ציין, "פגשתי 35 חברות סטארט-אפ הפועלות בתחומי אבטחת המידע והגנת הסייבר. אנו שוקלים רכישות של חברות כל הזמן. יש בישראל ניסיון רב בתחום – ואין כל סיבה שלא לנצל אותו".

לדברי בירנבוים, "נגייס עובדים נוספים לסניף הישראלי. חווינו בשנה החולפת גידול של מאות אחוזים במכירות. הטמענו את המוצרים שלנו, בין השאר, במוסד פיננסי, בארגונים במגזר הביטחוני וההיי-טק".

אנו מתמקדים במיקוד, אמר הופר, "כי מיקוד מביא עימו צמיחה עסקית, וזה מה שאנו חווים בשלוש השנים האחרונות. מבין 172 חברות טכנולוגיה שנסחרות, קצב הצמיחה שלנו הוא השני. אנו מתמקדים בניראות, זהו מנוע הצמיחה שלנו. בעבר אבטחת מידע הייתה 3% מתמהיל העסקים של החברה ואילו כיום הנתון עומד על 65-70%".

יוסי עטיה, מנהל הצוות ההנדסי האזורי בגיגמון ישראל. צילום: יניב פאר

יוסי עטיה, מנהל הצוות ההנדסי האזורי בגיגמון ישראל. צילום: יניב פאר

יוסי עטיה, מנהל הצוות ההנדסי האזורי, הוסיף כי "בישראל אנו רואים כי 90% מהפרויקטים מגיעים מאבטחת מידע וכי הלקוחות מממשים מערכות ניטור ייעודיות באופן שלא נחשפו אליו בעבר".

הגנה על הקרקע וגם בענן

ה-IT, אמר הופר, "מתפתח בשני מימדים, מחשוב ענן והדור הבא של אבטחת מידע. NGFW, הדור הבא של פיירוול, מטפל בהגנת קצה. הגנת המחר היא הגנה אחרת, וצריכה להגן בכל מקום, לרבות הענן והגישה לענן. המענה לגישה לענן היא באמצעות ניראות ואבטחת מידע. הטכנולוגיה שלנו מספקת גישה מאובטחת וניראות משופרת עבור רשתות נתונים מסורתיים – לצד רשתות מבוססות מחשוב ענן".

מגמה נוספת שתשפיע על עולם האבטחה, ציין, "היא עולם האינטרנט של הדברים. זה ייצור ים של אפשרויות לניראות. אנשים יחזיקו מיליארדי רכיבים והתקנים, שאינם מסוגלים להכיל בתוכם רכיבי אבטחה. כך, הניראות תהפוך למרכיב מפתח בגישה למידע – ותאפשר את אבטחת המידע המשופרת".

"המסר שלי למנהלי אבטחת המידע בכל העולם", סיכם הופר, "הוא שמדובר בזמנים מרגשים בעולם אבטחת המידע והגנת הסייבר. אם אינכם יכולים לראות – אינכם יכולים לאבטח. עליכם לראות הכל, וכל הזמן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים