נס זכתה בתפעול ה-IT של עיריית ירושלים בהסכם של מאות מיליוני שקלים

החברה התמודדה במכרז מול מטריקס ומול מלם מערכות, שתחזקה את מערכות ה-IT בבירה בעשור האחרון

איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים

נס זכתה במכרז לתפעול ה-IT של עיריית ירושלים, כך נודע לאנשים ומחשבים.

במכרז נס התמודדה מול מטריקס ומול מלם מערכות מקבוצת מלם-תים. מלם מערכות היא שתחזקה את מערכות ה-IT בבירה בעשור האחרון. היקפו הכספי של ההסכם עומד על מאות מיליוני שקלים ותוקפו הוא לשבע שנים, עם אופציה להארכה לשבע שנים נוספות.

בספטמבר 2015 יצאה עיריית ירושלים למכרז לאספקת שירותי מיקור-חוץ של מערך המחשוב העירוני. המכרז דמה במהותו לאופן העבודה הקיים, לצד שינויים ועדכונים הנובעים מהצרכים העדכניים של העירייה וכן הפקת לקחים שערכה העירייה מההתקשרות הקודמת.

הצעתה של נס, כך נודע לאנשים ומחשבים, הייתה נמוכה במעט מהמתמודדות האחרות, והיא קיבלה במכרז ציונים גבוהים יותר במדדי איכות השירות אותם הציעה.

לקוחות שירותי ה-IT הם משתמשי המחשוב בעירייה החל מראש העיר ניר ברקת, סגניו וחברי המועצה, מנהלי מינהלים ואגפים ועד רמת העובדים. מקצת מהמשתמשים מרוכזים בכיכר ספרא, משכן קריית העירייה, ויתר המשתמשים פועלים ב-263 אתרים חיצוניים לכיכר ספרא ופזורים ברחבי העיר. בסך הכל יש 3,700 משתמשי IT בעירייה. מערך המחשוב בעירייה מורכב מכ-80 איש חיצוניים שנותנים שירות, לצד 15 אנשי מטה, שעוסקים בקידום השירותים לאזרח.

"השכל נמצא אצל כל אחד מאתנו"

מנמ"ר עיריית ירושליים הוא איתמר קורנפלד, המשמש בתפקידו זה 12 שנים. כאשר עבר למטה המחשוב של העירייה, ב-2002, הוא היה אחד מארבעה אנשים שניהלו את ה-IT של הבירה. הוא עסק באיגום משאבי המחשוב ובהחלת סטנדרטים בנושא. במסגרת זו הוא הוציא לפועל את מכרז מיקור-החוץ הראשון בעירייה, שבו זכתה מלם מערכות.

בראיון לאנשים ומחשבים שנערך לפני כמה שבועות, אמר קורנפלד כי "לפי קצב השינויים הדרמטי שאנחנו חווים במחשוב של עיריית ירושלים, אנחנו עומדים בפני מהפכה נוספת, שבמסגרתה יונגשו השירותים של עיריית ירושלים כך שהתושבים לא יצטרכו להגיע לעירייה, אלא יעשו את כל הפעולות מהבית, באמצעות הטלפון החכם".

בימים אלה מנהלת העירייה כמה פרויקטי דגל מחשוביים, בהם מיפוי מזרח העיר, החלפת מערכות ה-GIS ומשאבי האנוש, מערכת גבייה חדשה ושירותים מקוונים.

קורנפלד ציין כי צפויות להיות בעיריית הבירה עוד מהפכות מקוונות והיא צפויה להקים בנובמבר הקרוב מרכז חדשנות, שכלל תושבי ירושלים יוכלו להשתמש בו. "השכל נמצא אצל כל אחד מאתנו. כל אדם יוכל להעלות במסגרת המרכז רעיון לפיתוח", אמר.

לא התקבלה תגובת נס לידיעה.

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים