עדי נאה גמליאל, 2BSecure: "ניהול סיכוני המדינה צריך להיעשות בשיתוף המגזר העסקי"

לדברי נאה גמליאל, CTO החברה, "מצב זה יוצר חוסר ודאות ברמת המדינה, העסקים והמנהיגים, ומחלחל למטה בעת ההיערכות לאיומי הסייבר; כל מנהל נדרש למודעות למצב, על מנת לשנות אותו"

עדי נאה גמליאל, ה-CTO של 2BSecure מקבוצת מטריקס. צילום: יניב פאר

"ניהול הסיכונים ברמת המדינה לא מתבצע עם תעדוף, מה שמכניס את כולנו למערבולת", כך אמר עדי נאה גמליאל, ה-CTO של 2BSecure מקבוצת מטריקס.

נאה גמליאל דיבר ברב-שיח שנערך באחרונה בבית אנשים ומחשבים. רב-השיח התקיים לקראת כנס ICS-CYBERSEC 2016 שידון באיומים והגנת סייבר על תשתיות חיוניות ועל התעשייה. הכנס ייערך ביום ב', 5 בדצמבר, במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה. את רב-השיח הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי נאה גמליאל, "מצב זה יוצר חוסר ודאות ברמת המדינה, העסקים והמנהיגים. זה אף מחלחל למטה בעת ההיערכות לאיומי הסייבר. כל מנהל נדרש למודעות למצב – על מנת לשנות אותו".

בסופו של דבר, סיכם נאה גמליאל, "יש ניתוח סיכונים ברמת המדינה לאירועי סייבר. יש אחריות משותפת לתחום לכמה גופים: למדינה, לעסקים, ולגורמים המתווכים, משמע ספקיות וחברות ייעוץ אבטחת המידע והגנת הסייבר, אשר באות עם פתרונות. משרד ממשלתי לא יכול לעשות הכל בעצמו, והוא נעזר בגופים פרטיים, המסייעים לו לייצר את תהליך ההגנה והאבטחה".

יענקל'ה הרן, יו''ר טריפל סייבר ומנכ''ל משותף טריפל סייבר-אבטחת מידע מקבוצת אמנת. צילום: יניב פאר

יענקל'ה הרן, יו"ר טריפל סייבר ומנכ"ל משותף טריפל סייבר-אבטחת מידע מקבוצת אמנת. צילום: יניב פאר

יענקל'ה הרן, יו"ר טריפל סייבר (Triple Cyber) ומנכ"ל משותף טריפל סייבר-אבטחת מידע מקבוצת אמנת, אמר כי "כיום, הגוף היחידי אשר מכשיר אנשים לתחום הסייבר הוא הצבא. בימים אלה, כאשר נערכים גיוסי כוח אדם למטה הסייבר ולרשות הסייבר הלאומיים, נוצר מצב בו יורדת הרמה המקצועית של האנשים בתחום, בשל ביקוש גבוה שלא עונה על הדרישות".

שיטות ההגנה על תחום התשתיות הקריטיות, אמר הרן, זהות לאלו של הגנה על תחומים אחרים, "לכן, מה שנדרש הוא להתמקד ב'איך להגן' – כי מתודולוגיות ההגנה של ה-IT וה-OT, זהות".

הרן סיכם באומרו כי "נדרש טיפול כוללני ואחיד למגזרים השונים – אנרגיה, בריאות ותחבורה, טיפול שכזה יוכל להניב ערך מוסף לכל אחד מהתחומים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים