אקזיט נוסף: קווליטסט הישראלית נרכשה לפי שווי של 300 מיליון שקלים

קרן ההשקעות האמריקנית מרלין אקוויטי פרטנרס רכשה 75% מהמניות שלה – מקרן קדמה ומאלי מרגולין, אחד המייסדים ● המייסד הנוסף, אייל זילברמן, ימשיך לשמש כמנכ"ל החברה ולהחזיק בכ-20% ממניותיה

אייל זילברמן, מנכ"ל קווליטסט

אקזיט ישראלי נוסף – הפעם בתחום בדיקות התוכנה (QA): קרן ההשקעות האמריקנית מרלין אקוויטי פרטנרס רכשה 75% ממניות החברה לפי שווי של 300 מיליון שקלים. מדובר בחלקם של קרן קדמה ואלי מרגולין, שייסד את החברה יחד עם אייל זילברמן, המנכ"ל. זילברמן ימשיך בתפקידו ויוסיף להחזיק במניות שלו – כ-20% ממניות קווליטסט.

השניים הקימו את החברה בסוף שנות ה-90 וקרן קדמה רכשה את החלק שלה ב-2011. אז בוצעה העסקה לפי שווי של 45 מיליון שקלים, ואילו העסקה הנוכחית מבוצעת לפי שווי הגדול בכמעט פי שבעה מכך.

זכיות בפרויקטים גדולים

קווליטסט מהווה אחד מגופי בדיקות התוכנה הגדולים בעולם – בין היתר כתוצאה מרכישות. כך, למשל, בינואר 2012 היא קנתה את חברת הבדיקות ההולנדית Four Oaks תמורת מיליוני שקלים.

לצד זאת, החברה זכתה בכמה פרויקטים גדולים. בשלהי 2010 היא נבחרה, ביחד עם טאקט בדיקות, חטיבת ה-QA של מטריקס, לבצע בדיקות מקיפות למערכת בקרה ושליטה בחיל האוויר, שפותחה על ידי יחידת אופק של החיל. היקף אותו מכרז עמד על חמישה מיליון שקלים. כמו כן, היא הייתה בתחילת 2011 אחת מחמש החברות הזוכות במכרז להוצאת ה-IT של לאומית שירותי בריאות למיקור-חוץ. יחד איתה נבחרו נס, מטריקס, טלדור ו-M.M.S ייעוץ הנדסי.

הנרכשת מעסיקה יותר מ-2,000 עובדים בסניפיה בישראל, ארצות הברית, בריטניה והודו. מהחברה נמסר כי ההכנסות השנתיות שלה עומדות על 350 מיליון שקלים.

לדברי זילברמן, קווליטסט רשמה צמיחה אורגנית עקב "שילוב של מודלים עסקיים ממוקדי לקוח, חשיבה ביקורתית ומיקוד הפתרונות במטרות ובאתגרים של הלקוחות". הוא אמר כי החברה תשקיע את הכסף כתוצאה מהמכירה ברכישות בעולם ובשיפור הפתרונות שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים