הבית הלבן מינה מנהל הגנה לסייבר

את התפקיד ימלא בריגדיר גנרל בגימלאות גרגורי טוהיל, לשעבר איש חיל האוויר ● בהודעת הבית הלבן נמסר כי "על טוהיל יהיה להגן על רשתות הממשלה ותשתיות קריטיות מפני איומי סייבר"

בריגדיר גנרל בגימלאות גרגורי טוהיל, מנהל אבטחה פדרלי לסייבר

הבית הלבן מינה, בראשונה, מנהל אבטחה פדרלי לסייבר.

את התפקיד ימלא בריגדיר גנרל בגימלאות גרגורי טוהיל, לשעבר איש חיל האוויר. על התפקיד החדש הוחלט לפני שמונה חודשים, בשל הצורך בהגנת סייבר טובה יותר מפני האקרים, ברמת הממשל האמריקני. לאחר שפרש מהצבא, מונה טוהיל לתפקיד סגן עוזר המזכיר לאבטחת סייבר ותקשורת, במשרד להגנת המולדת.

בהודעת הבית הלבן נמסר כי, "תפקידו של טוהיל, כמנהל אבטחת מידע פדרלי ראשי, יהיה להגן על רשתות הממשלה ותשתיות קריטיות מפני איומי סייבר".

הממשל של הנשיא ברק אובמה עשה רבות על מנת לחזק את תחום הגנת הסייבר, ושם את התחום בראש סדר העדיפויות שלו. תחום אבטחת הסייבר צבר תשומת לב ציבורית בשל פריצות בעלות פרופיל תקשורתי גבוה שאירועו באמריקה – במגזר הציבורי כמו גם הפרטי.

מידע על פנטזיות בסקס

כך, ב-2015 המדיה והרשתות החברתיות געשו סביב הפריצה לאתר הבגידות אשלי מדיסון (Ashley Madison). ההאקרים שפרצו לאתר גנבו ממנו פרטים של 32 מיליון מתוך 37 מיליון משתמשיו ופרסמו אותם בדארקנט. בין הפרטים שנחשפו: שמות משתמש, פרטי כרטיסי אשראי ומידע על פנטזיות בסקס שהמשתמשים פרסמו באתר.

ביוני 2015 פורסם כי האקרים שלוחי הממשל הסיני פרצו למערכות ה-IT של הסוכנות האמריקנית הפדרלית למשאבי אנוש, OPM (ר"ת Office of Personnel Management). התוקפים גנבו פריטי מידע של ארבעה מיליון עובדים, בהווה ולשעבר, של הממשל. סין דחתה את ההאשמות.

באוגוסט 2016 פורסמה עוד פריצה, שנייה במספר, למחשבי המפלגה הדמוקרטית. קבוצת האקרים אשר  כינתה את עצמה Guccifer 2.0 פרסמה אלפי פרטים אישיים של דמוקרטים – פעילים ואוהדים. הנתונים כוללים שמות, מספרי טלפון, כתובות מייל, כתובות מגורים ועוד. חלק מהדיווחים גרסו כי מדובר בהאקר בודד, ואילו חלק מחוקרי אבטחה טענו כי האקרים זרים, רוסיים, או הפועלים מטעם רוסיה – הם מי שמאחורי הפריצה.

אצבע מאשימה כלפי הממשל הרוסי

בפריצה הראשונה נחשפו תכתובות שהצביעו על העובדה לפיה חברי המפלגה ובכיריה לא שמרו על נייטרליות בהתמודדות שבין הילרי קלינטון וברני סנדרס – אלא הם פעלו בשקט ומאחורי הקלעים בעד קלינטון.

הדבר אירע בחודש שעבר, ובעקבותיו עלה כי האקרים שפועלים בשירות המודיעין הרוסי, הם שעומדים מאחורי הפריצה לשרתי הדואר של המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, גניבת תכתובות הדואר האלקטרוני של המפלגה הדמוקרטית – והדלפתם. גם במטה הבחירות של קלינטון, המועמדת לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, הפנו אצבע מאשימה כלפי הממשל הרוסי.

ההאשמות של הבית הלבן ושל אנשי המפלגה הדמוקרטית, בדבר זהותם הלאומית של הפורצים, קיבלו חיזוק מקצועי. חוקרי אבטחת מידע ציינו כי שרתי המפלגה הדמוקרטית היו נתונים לפריצה של האקרים המצביעה בבירור כי זו עבודת המודיעין הרוסי, כפי שהתאפיינה ממתקפות שנערכו בעבר.

אובמה הודיע על התפקיד החדש, של מנהל הגנת הסייבר, בפברואר השנה, לצד הצעת התקציב לקונגרס בסך 19 מיליארד דולר לאבטחת הסייבר ברחבי הממשל של ארצות הברית. המינוי של טוהיל הוא פוליטי, כלומר שטראמפ או קלינטון יכולים לבחור לעצמם איש אחר לתפקיד לאחר השבעתם בינואר הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים