האם רוסיה עומדת מאחורי פריצה נוספת למפלגה הדמוקרטית?

על פי ננסי פלוסי, מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, זו "פרשת ווטרגייט - הגרסה האלקטרונית"

פייסבוק "שותפה להטעיית העם האמריקני". ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים. צילום: ויקיפדיה

עוד פריצה, שנייה במספר, למחשבי המפלגה הדמוקרטית. קבוצת האקרים, ואולי האקר בודד – אשר  כינתה את עצמה Guccifer 2.0 פרסמה בסוף השבוע האחרון אלפי פרטים אישיים של דמוקרטים – פעילים ואוהדים. הנתונים כוללים שמות, מספרי טלפון, כתובות מייל, כתובות מגורים ועוד.

חלק מהדיווחים גרסו כי מדובר בהאקר בודד, ואילו חלק מחוקרי אבטחה טענו כי האקרים זרים, רוסיים, או הפועלים מטעם רוסיה – הם מי שמאחורי הפריצה.

לאחר קבלת מבול של הודעות קוליות מגונות והודעות טקסט, ננסי פלוסי, מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, הודיעה בשבת לחבריה על "פרשת ווטרגייט – הגרסה האלקטרונית", והזהירה אותם שלא לאפשר לבני משפחותיהם לענות לטלפונים שלהם, או לקרוא טקסטים של דואר נכנס במחשבים שלהם.

יעד הפריצה היה הוועדה של הקמפיין הדמוקרטי לקונגרס, DCCC, כמו גם גופים אחרים במפלגה הדמוקרטית, הודיעה פלוסי. כתוצאה מכך, אמרה פלוסי, שילוב של מידע אישי שנגנב ומידע רשמי של חברים דמוקרטיים, כמו גם מידע אודות מאות אנשי צוות דמוקרטיים בקונגרס – שנגנב אף הוא – פורסם. פלוסי אמרה כי היא שינתה את מספר הטלפון שלה וייעצה לעמיתיה לעשות את אותו הדבר.

אין הוכחה שרוסיה עומדת מאחורי הפריצות

אותו Guccifer 2.0 נטל לעצמו קרדיט על פרסום המידע ביום ו' בערב. הוא טען שהוא אחראי לפריצה האחרונה למיילים של DCCC, אשר גרמה לסערה בכינוס של המפלגה הדמוקרטית בחודש שעבר. בעוד Guccifer 2.0 הזדהה כהאקר רומני, הרי שחוקרי אבטחת מידע ואינטרנט טענו כי הוא רוסי או עובד בעבור רוסיה. ההאקר הכחיש טענות אלו.

ג'וליאן אסאנג', מייסד אתר וויקיליקס (WikiLeaks), אשר החל לפרסם אלפי מיילים בחודש שעבר – בעקבות הפריצה הקודמת – אמר כי "אין הוכחה" שרוסיה עומדת מאחורי הפריצות.

פלוסי אמרה כי היא טסה בשבת מפלורידה לקליפורניה כאשר שמעה על פרסום המידע הפרטי, "מיד לאחר שנחתתי, קיבלתי עשרות שיחות מגונות וחולניות – בהודעות קוליות ובהודעות טקסט".

ג'ון רמזי, מנהל אבטחת מידע הראשי של הבית הלבן, בתיאום עם משטרת וושינגטון, שלחו הודעות לנמענים שהמייל שלהם פורסם, בצירוף הסבר כיצד לטפל בבעיה. קצין המנהלה הראשי של הבית הלבן מסר כי מערכות המחשב בבית הלבן לא נפרצו, אבל דחק בחברי הקונגרס ובאנשי צוותם להיות ערניים כאשר הם גולשים לאתרי אינטרנט ופותחים מיילים בדואר נכנס.

חיזוק מקצועי

בפריצה הראשונה נחשפו תכתובות שהצביעו על העובדה לפיה חברי המפלגה ובכיריה לא שמרו על נייטרליות בהתמודדות שבין הילרי קלינטון וברני סנדרס – אלא הם פעלו בשקט ומאחורי הקלעים בעד קלינטון. הדבר אירע בחודש שעבר, ובעקבותיו עלה כי האקרים שפועלים בשירות המודיעין הרוסי, הם שעומדים מאחורי הפריצה לשרתי הדואר של המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, גניבת תכתובות הדואר האלקטרוני של המפלגה הדמוקרטית – והדלפתם.

גם במטה הבחירות של קלינטון, המועמדת לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, הפנו אצבע מאשימה כלפי הממשל הרוסי. על פי הדמוקרטים, רוסיה מנסה לסייע לדונלד טראמפ, מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית. 20 אלף תעבורות המייל שהודלפו לוויקיליקס, העלו כי המפלגה הדמוקרטית פעלה באופן אגרסיבי ובמובהק נגד המועמד שהפסיד, בסופו של דבר – סנדרס.

ההאשמות של הבית הלבן ושל אנשי המפלגה הדמוקרטית, בדבר זהותם הלאומית של הפורצים, קיבלו חיזוק מקצועי. חוקרי אבטחת מידע ציינו כי שרתי המפלגה הדמוקרטית היו נתונים לפריצה של האקרים המצביעה בבירור כי זו עבודת המודיעין הרוסי, כפי שהתאפיינה ממתקפות שנערכו בעבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים