סנאפצ'ט רוכשת אפליקציית חיפוש וגילוי תמורת 110 מיליון דולר

הרשת החברתית הפופולרית עשויה לנסות לחזק תכונות קיימות בעזרת רכישת Vurb, שמאפשרת את חיבורן של תוצאות חיפושים ממוקדים במיוחד לפעולות בפנים האפליקציה

קופצת למים של טיק-טוק. סנאפ

Vurb, אפליקציה המתמחה בחיפוש וגילוי, נרכשה על ידי סנאפצ'ט (Snapchat) בתמורה ל-110 מיליון דולרים, כך על פי אתר The Information, ככל הנראה בכדי לשמור על הפופולריות שלה כרשת החברתית המתמחה בשיתוף רגעים באמצעות דימויים נעלמים, כמו גם תכונות כגון Stories ו-Discovery.

לפי הערכות, העסקה מורכבת מ-75% במניות ו-25% במזומן, למרות שעדיין לא ברור באיזה שלב היא נמצאת בדיוק, בעיקר בשל העובדה שסנאפצ'ט שומרת על שתיקה בנוגע לפרטיה.

מנכ"ל Vurb מצטרף לסנאפצ'ט

מה שהופך את העסקה למעניינת במיוחד הוא המייסד והמנכ"ל של Vurb, בובי לו, שעל פי הדיווחים יצטרף לצוות סנאפצ'ט. The Information מדווח כי במסגרת הרכישה נכללת חבילת שימור עובדים בשווי 100 מיליון דולרים לערך.

בשנה שעברה אמר לו על האפליקציה שלו כי "כל המטרה שלה היא ליצור חוויה הוליסטית למציאה, תכנון ושיתוף של מידע. לא עוד אלפי קישורים לנושא חיפוש יחיד, אלא אך ורק הקישורים הרלוונטיים, שמתייחסים לחוויה הכוללת, ומספקים את כל מה שצריך במקום אחד".

ובאמת, החיפוש באמצעות Vurb אמור לספק תוצאות ממוקדות במיוחד ולאפשר למשתמשים לבצע בעקבותיהן פעולות בתוך האפליקציה, על מנת לחסוך מהם את הצורך לכתת את אצבעותיהם בין מספר מקורות. התוצאות של החיפוש ביישום לא מוצגות באופן טקסטואלי, כמו במנועי החיפוש הרגילים, אלא במתכונת של כרטיסיות מעוצבות, שכוללות גם הנעה לפעולה. החברה מגדירה את הפיתוח שלה כ"אפליקציית החיפוש היחידה שתופרת הצעות בדיוק למידותיכם. היא תציע לכם מה שאתם הכי אוהבים ותשמור עליכם מעודכנים בנוגע לנושאים שמעניינים אתכם".

למנף את הרכישה לצורך הכנסות נוספות

האפליקציה של Vurb – הלא מאוד מוכרת נכון להיום – שמספקת מידע מ-Yelp, ממקורות חדשותיים, מ-Rotten Tomatoes, ובאמצעות חיפוש כללי, זמינה בעבור מכשירים מבוססי iOS ואנדרואיד. עדיין לא ברור אם בכוונתה של סנאפצ'ט לשמור על אפליקציית Vurb זמינה, או שתהיה מעוניינת למזג את כלי החיפוש של היישום ישירות לתוכה, ולהוסיף בכך אלמנט של חיפוש לשירותיה.

בנוסף יכולה סנאפצ'ט לגייס את הרכישה בכדי להתחיל להמליץ למשתמשים על אנשים שכדאי לעקוב אחריהם, כמו שרשתות חברתיות אחרות עושות, במקום החיפוש לפי שם או מספר טלפון שזמין להם כרגע.

עוד ייעוד שייתכן שסנאפצ'ט מתכננת בעבור Vurb, היא חיזוקה של תכונת Discovery שלה בעזרת חיפוש מידע הקשרי. כיום משתתפים ב-Discovery מספר אתרים ובתי תוכן, אבל הרשת החברתית בוודאי לא תתנגד למנף את התכונה עוד ולהכניס אליה חיזוק שעשוי להניב לה הכנסות נוספות.

לסנאפצ'ט אין סיבה מיוחדת לדאגה, ההצלחה המרשימה שלה כבר הביאה את החברה להיות מוערכת בכ-20 מיליארד דולרים כיום, ומוקדם יותר הקיץ התבשרנו כי יש לה יותר משתמשים יומיים מלמתחרה טוויטר (Twitter), וטענה ש-150 מיליון בני אדם משתמשים בה מדי יום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים