דל תציע טלפונים חכמים; תחילה בסין ובברזיל

המכשיר החדש של החברה, אשר מכונה Mini 3 ומבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, יימכר בסין החל מסוף נובמבר ולאחר מכן ישווק גם בברזיל ● באוקטובר טענו מקורות, כי בכוונת דל למכור את המכשיר החדש גם בארה"ב - ברשת של AT&T ● קווין האנט, אנליסט של Hapoalim Securities בארה"ב: "יתכן שתהיה להם הצלחה מסוימת, אך קשה להניח שהם יצליחו בגדול"

דל (Dell) תיכנס שוק הטלפונים החכמים – תחילה בסין, בסוף חודש נובמבר הנוכחי ולאחר מכן בברזיל, לקראת סוף השנה. עם זאת, היצרנית השלישית בגודלה של מחשבים אישיים מקמצת בפרטים אודות המכשיר החדש, אשר מכונה Mini 3 ומבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) של גוגל (Google). כן סירבה החברה למסור ביום ו' לוח זמנים להשקת המכשיר החדש בשווקים נוספים.

בחודש אוקטובר טענו מקורות, כי בכוונת דל למכור את המכשיר החדש, ששמועות אודותיו נפוצו כבר מזה זמן רב, גם בארה"ב – ברשת של AT&T. מלבד על מערכת ההפעלה Android, מבוסס מכשיר Mini 3 גם על פלטפורמת OPhone, טכנולוגיה זולה יחסית שפותחה על ידי יצרנית השבבים Marvell Technology Group.

דל היא ענקית ההיי-טק האחרונה שחודרת לשוק של הטלפונים החכמים, בו שולטות אפל (iPhone) עם מכשירי iPhone ו-RIM עם מכשירי בלקברי (Blackberry). דל ציינה, כי מכשירי Mini 3 מיועדים לשוק של הצרכנים הפרטיים ולא לשוק הארגוני. צ'יינה מובייל (China Mobile), חברת הסלולר הגדולה בעולם (על פי מספר המנויים) וחברת Claro של America Movil ישווקו את המכשיר החדש של דל. המכשירים החדשים של דל גם יסייעו לקדם את מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל, אשר מתחרה במערכות של אפל ומיקרוסופט (Microsoft).

בהודעה שפורסמה בבלוג ציינה דל, כי ההשקה נערכת תחילה בסין ובברזיל משום שבמדינות אלה מספר המנויים רב, וכן בשל שיתופי פעולה קיימים עם חברות טלקום במדינות אלה. אולם, אבי כהן, מנהל ושותף בחברת Avian Securities, העריך כי דל בחרה במדינות אלה בשל קבלת הפנים הפושרת למכשיר החדש מצד חברות הסלולר בארה"ב. לדבריו, האתגר הגדול שניצב בפני דל הוא לבדל את עצמה. "ללא בסיס נרחב של תוכנות ויישומים קשה לעורר עניין בקרב הלקוחות, לפחות בארה"ב", אמר כהן.

נוכח הפער הגדול שפתחו כבר המתחרות של דל, מעריכים אנליסטים שכדי להצליח תיאלץ דל להתגבר על מכשולים משמעותיים. קווין האנט, אנליסט של Hapoalim Securities בארה"ב, מתקשה להבין איזה יתרונות תוכל דל להציע מול יצרניות אחרות שמציעות כבר מזה זמן רב יחסית טלפונים על בסיס אנדרואיד, דוגמת HTC, מוטורולה (Motorola) וסמסונג (Samsung). "יתכן שתהיה להם הצלחה מסוימת, אך קשה להניח שהם יצליחו בגדול", מציין האנט, ומוסיף כי מתח הרווחים של דל בפעילותה בשוק הסלולרי אינו צפוי להיות גדול בהרבה מזה שהיא רושמת בשוק של המחשבים האישיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים