גוגל הסירה תוסף אנטישמי לזיהוי יהודים ברשת

ענקית הטכנולוגיה מחקה מאתר ההורדות של כרום את "גלאי המקריות", המסמן שמות משפחה יהודיים בסוגריים, בטענה להפרת התנאים שלה ● התוסף זכה לאלפי הורדות והיה פופולרי בקרב הימין הקיצוני

טלאי צהוב מודרני? התוסף לכרום שהורד

גוגל (Google) הסירה תוסף אנטישמי לדפדפן שלה, כרום (Chrome), המיועד לזיהוי ואיתור משתמשים יהודים ברשת. התוסף, המכונה "גלאי מקריות" ("Coincidence Detector"), זיהה שמות משפחה יהודיים והוסיף סוגריים משולשים לפני ואחרי שמות כותבים ומפורסמים יהודים. ענקית הטכנולוגיה אישרה את ההסרה מהחנות של כרום בסוף השבוע ומסרה כי הוא מפר את תנאיה, מאחר שהוא נופל תחת קטגוריית Hate speech.

הסיפור פורסם בפעם הראשונה במגזין הטכנולוגי Mic. כך, למשל, קופר פליישמן, שכותב באתר, "זכה" לראות את שמו מוצג כך: ((Fleishman)))). בכמה אתרים טכנולוגיים בחו"ל אף התייחסו לסימון כאל מקבילה וירטואלית בת זמננו לטלאי צהוב.

התוסף, שנוצר על ידי Altrightmedia, זכה לפחות מ-2,500 הורדות, אולם היה פופולרי בקרב קבוצות ימין קיצוני. עד כה איש לא לקח קרדיט עליו. עד הסרתו הספיק התוסף לסמן 8,768 שמות משפחה של משתמשים יהודים.

לפי התיאוריה הרווחת, התוסף נוצר מתוך נקודת הנחה שיהודים שולטים בתקשורת ועל כן, אין זו "מקריות" שיהודים הם אלה שכתבו את התכנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים