עובדת לשעבר באורקל מאשימה: החברה ביצעה הונאת כספים

הענקית ניסתה ללחוץ על העובדת לערוך שינויים בספרי החשבונות שלה במאמץ להעלות את מחיר המניה - כך טוענת מי שהועסקה במחלקת הכספים של החברה בתביעה שנדונה כעת

עוד סכום ענק שאפל חויבה לשלם. אילוסטרציה: BigStock

סבטלנה בלקבורן, מנהלת כספים בכירה לשעבר באורקל (Oracle), הגישה ביום ד' תביעה לבית המשפט הפדרלי תוך שהיא מאשימה את החברה ברישום כוזב בניהול חשבונותיה.

המתלוננת – אשר פוטרה לאחר שלטענתה סירבה לשנות נתונים בספרים של החברה – מבקשת כעת פיצויים בעבור הפסקת עבודה פסולה והפרות של חוקים המגנים על עובדים אשר הסגירו התנהגות בלתי הולמת של מעסיקיהם.

החברה מרדווד שורס עמדה מאחורי אופן ניהול החשבונות שלה בהצהרה שמסרה בסוף השבוע, שבה גם לעגה לתביעתה של בלקבורן בטענה שזו "תביעה זדונית", ואף הוסיפה וכתבה כי פיטרה את בלקבורן פשוט בשל ביצועיה הירודים.

תמונה שונה לחלוטין

בלקבורן מצידה ציירה תמונה שונה לחלוטין בתביעתה, שבה טענה כי אורקל ניסתה לכפות עליה "להתאים נתונים מרובעים לתוך חורים עגולים", וזאת על מנת לנפח את נתוני מכירות של חטיבת הענן שלה. בלקבורן, לטענתה, התבקשה לדווח על תוצאות שלא ניתן היה לתעד ביחידה המספקת יישומי תוכנה להשכרה בגישה דרך האינטרנט, כך על פי כתב התביעה.

ביצועי "שירותי הענן" של אורקל הפכו ליותר ויותר חשובים למשקיעים, ככל שיותר חברות וגופים ממשלתיים מחליטים לחכור מקום אחסון לתוכנה שלהם בדטה סנטרים מרוחקים, במקום לקנות זכויות רישוי ליישומים המותקנים על הכוננים הקשיחים של מחשבים בודדים. חששות המשקיעים לגבי יכולתה של אורקל לאמץ את מחשוב הענן תרמו לירידה אל מתחת לממוצע במחיר מניות החברה, אשר ירדו בכ-11% בשנה האחרונה.

אנליסט סיטי (Citi), וולטר פריצ'רד, סיפר כי אורקל אמרה לו שהיו חמש או שש שכבות ניהול שהפרידו בין בלקבורן למנכ"לים השותפים של החברה, מארק הרד וצפרא כץ. פריצ'רד חוזה שהטענות של בלקבורן על הונאת החשבונות ייצרו "רמה מסוימת של אי-ודאות" בנוגע למניות של אורקל, עד שמידע נוסף בקשר למקרה יתגלה ויפורסם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים