"התקשורת עושה את ההבדל בין הצלחה לכישלון של ארגון"

"בעבר היו אומרים שמידע שווה כוח; כיום נכון להגיד שתקשורת שווה כוח, כי בזכותה יש לארגונים את המידע שהם צריכים", כך אמר אריק טל, מנהל נוקיה באגן הים התיכון

אריק טל, מנהל נוקיה באגן הים התיכון. צילום: קובי קנטור

"התקשורת היא זו שמעצבת את פני הארגון, היא ההבדל בין הצלחה לכישלון שלו. בעבר היו אומרים שמידע שווה כוח. כיום נכון להגיד שתקשורת שווה כוח", כך אמר אריק טל, מנהל נוקיה (Nokia) באגן הים התיכון.

טל אמר את הדברים בכנס של החברה, בו הוצגה "נוקיה החדשה", לאחר המיזוג עם אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent), לבכירים ואנשי מקצוע מארגונים שונים. האירוע התקיים היום (ד') באולם האירועים סטוקו בהדר יוסף בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים ובהנחיית אבי זיתן, מומחה לשיווק ואסטרטגיה.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדבריו, "מידע יש בשפע והתקשורת מעניקה לארגונים את הכוח, כי בזכותה יש להם את המידע שהם צריכים בזמן שהם צריכים. היא זו שמביאה לצמיחה ותשתית תקשורת מתקדמת תהפוך את החברה מטובה למצוינת. יש הרבה סיפורי הצלחה ומאחורי כל אחד מהם קיים פתרון תקשורת מנצח".

בהמשך דיבר טל על נוקיה ואמר כי "אנחנו מתאימים את הפתרונות לעולם האנטרפרייז ועבדנו כדי לעשות זאת במשך שנים רבות. תחומים כמו הענן והאינטרנט של הדברים מקדמים את הארגונים. נושא נוסף הוא אוטומציה של תקשורת. בלעדיה ארגונים יהפכו ללא רלוונטיים".

"כשחשבנו על הפתרונות שלנו, החלטנו להתמקד בפתרונות שיאפשרו ללקוחות לא להיות תלויים בספקים, מוצרים אגנוסטיים ובעלי אבטחת מידע מוגברת", ציין טל.

לסיכום הוא אמר כי "התקשורת עבור ארגונים, בהם נוקיה, היא היכולת להקשיב ללקוחות מכל הלב. אנשים זה הכול ולפני הכול".

"חברות אינטרנט הראו שלא צריכים להיות כבולים לספקים"

מייק לומיס, מנהל מכירות עולמי לארגוני אנטרפרייז בנוקיה, אמר כי "חשבנו הרבה זמן האם להיכנס לתחום האנטרפרייז או לא. בעבר, נוקיה הייתה מוכוונת ספק ובנתה רשתות גדולות. חלק מהטכנולוגיות הללו עבד טוב מאוד גם בארגונים גדולים עם 'טבע' טכנולוגי".

"כשנכנסנו לשוק הארגוני, אנשים רבים שאלו אותי האם אני משוגע ולקוחות אמרו לנו שהם משתמשים בפתרונות של חברות אחרות – סיסקו (Cisco) או VMware. אלא שככל שהתמקדנו בדברים, ראינו שהשוק הארגוני משתנה", אמר.

מייק לומיס, מנהל מכירות עולמי לארגוני אנטרפרייז בנוקיה. צילום: קובי קנטור

מייק לומיס, מנהל מכירות עולמי לארגוני אנטרפרייז בנוקיה. צילום: קובי קנטור

לומיס ציין בהקשר זה חברות אינטרנט מעמק הסיליקון "שהחליטו לעשות IT בצורה שונה. בחלק מהמקרים הן בנו את המערכות שלהן בעצמן, כמו גוגל (Google). הן אמרו: יש לנו צוות חכם ואנחנו צריכות לפתח עבור עצמנו פתרונות שספקים אחרים לא יכולים לפתח עבורנו. החברות האלה השתמשו לצורך כך ביתרונות הקוד הפתוח, במיוחד באמצעות OpenStack. זה כבר התחיל להופיע גם בחומרה, למשל מה שפייסבוק (Facebook) עושה עם השרתים שלה, והגיע גם לרשתות".

"למעשה", הוסיף, "מה שקרה הוא שכמה חברות אינטרנט גדולות הראו את הדרך ואמרו שלא צריכים להיות כבולים לספקים".

"ארגונים אף פעם לא מסתפקים לצורך בניית רשתות גדולות בספק אחד", אמר לומיס. "הם לא רוצים להגיע למצב שבו הם קונים מוצר של ספק אחד ולא יכולים להחליף אותו באחר. עם קוד פתוח אפשר לעשות את זה. זה מה שמשתנה וכאן נוקיה נכנסת ומציעה פתרונות למחלקות ה-IT".

עוד הוא ציין כי "אנחנו חברה גדולה עם טכנולוגיה רבה, ומגדירים מחדש איך ארגונים עובדים עם תקשורת. אנחנו מציעים מוצרי אנליטיקה, אינטרנט של הדברים ואת מגוון המוצרים הקלאסי לשוק האנטרפרייז".

לדבריו, "אנחנו מאוד חזקים במגזר הפיננסי בצפון אמריקה, אירופה ואסיה, ועובדים עם כמה מהשחקניות הגדולות ברשת באסיה ובקליפורניה".

לומיס סיכם באמרו כי "ארגוני IT מחפשים אחר הטכנולוגיה הטובה ביותר שתעזור להם להתמקד בעסקי הליבה של הארגון, ואנחנו מספקים להם אותה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד העם

    כנס נפלא ומיוחד עם מרצים מצויינים! פורטפוליו מרשים של נוקיה, מסתבר שהיא חברת תשתיות התקשורת עם מגוון הרחב ביותר של פתרונות חדשניים.

אירועים קרובים