יוצאי גוגל הקימו חברה לפיתוח משאיות בנהיגה עצמית

Otto זהו שמו של סטארט-אפ חדש שמתעתד להכניס את אפשרות הנהיגה האוטונומית גם לתחום המשאיות ושינוע הסחורות בארצות הברית תחילה ובכל העולם בהמשך ● בין המפתחים, גאווה ישראלית - ליאור רון, יוצא גוגל

אפשר לישון בנהיגה? Otto. צילום: יוטיוב

עובדים לשעבר של גוגל (Google), אפל (Apple), טסלה (Tesla) ואחרות – 40 אנשים בסך הכל – יצרו חברה חדשה שבסיסה בסן פרנסיסקו ושמה Otto, במטרה להפוך משאיות מסחריות לגוררות משא בנהיגה עצמית.

בין הדמויות הבולטות בצוות, הישראלי ליאור רון ואנתוני לבנדובסקי, שניהם יוצאי צוות המכונית האוטונומית של הענקית ממאונטיין וייו. לבנדובסקי השתייך בנוסף בעבר לצוות Google Street View, וצבר גם שם ניסיון עשיר. דון ברנט, אף הוא מגוגל, וקלייר דילאוני – גם נמנים על קבוצת המייסדים.

במקום לבנות משאיות משלה, Otto מקווה לייצר ערכות חומרה בעבור מודלי משאית קיימים, אשר יותקנו במשאית או יתופעלו על ידי מרכזי שירות או אולי אפילו במפעל, אם החברה תהיה מסוגלת ליצור שותפויות יצרן.

בניגוד לפרויקט המכונית ללא נהג של גוגל, Otto מתכוונת, לפחות בהתחלה, להתמקד בנסיעה בכבישים מהירים, המהווים את הרוב המכריע של הנתיבים שבהם נוסעות משאיות. על פי התכנית הראשונית, נהגים בני אנוש יטפלו עדיין בנהיגה ברחובות, בטעינה ובפריקה, וכיוצא באלה.

מתמקדים בהבאת מוצר לשוק

נכון לעכשיו החברה בוחנת את יכולות הפיתוח עם וולוו (Volvo) מודל VNL 780 תוך שימוש בערכות לנהיגה עצמית, אבל היא בהחלט מקווה לעבוד עם הרבה ממה שנקרא משאיות Class 8, שהן המשאיות הגדולות והכבדות ביותר שמתניידות בכבישים ברחבי אמריקה.

רבים ממייסדי Otto צברו מוניטין לאורך השנים, והדבר ניכר בעובדה שהחברה כולה הוקמה במימון עצמי, ללא כל מקור השקעה חיצונית. כשנשאל לאחרונה רון אם תכנית המייסדים היא למכור את החברה בעתיד הקרוב, התעקש המייסד הישראלי כי ב-Otto מתמקדים בהבאת מוצר לשוק.

אין מחיר או ציר זמן מוגדר בעבור המוצר המסחרי של Otto – דובר על כך שהחומרה תהיה רק "חלק קטן" ממחיר המשאית, שנע לרוב בין 100 אלף ל-300 אלף דולר בארצות הברית. לבנדובסקי טוען כי מלבד תקנות בעייתיות בקליפורניה, שמחייבות הגה ודוושות, אין שום אזכור בספרים האוסר שימוש במכוניות בנהיגה עצמית, כל עוד יש נוכחות של אדם בתוך הרכב.

לא כולם בנויים לפתור בעיות טכנולוגיות

Otto לא לבד בניסיון להכניס אוטומציה למשאיות הגדולות. דיימלר (Daimler) ו-וולוו משאיות (Volvo Trucks) הציגו שתיהן מערכות נהיגה עצמית בחודשים האחרונים, אבל לבנדובסקי לא נשמע מודאג ממאמצים אלה. "אני חושב שהחבר'ה מחברות המשאיות עושים עבודה נהדרת, ובסופו של דבר הם כנראה יפתרו את הבעיה, אבל חברה המתמחה בבניית משאיות אינה בנויה לפתור בעיות טכנולוגיות", הוא אומר.

"אני לא מנסה בשום אופן לזלזל בהן, אני חושב שזה פנטסטי מה שהם עושים שם", הוא אומר. "אבל אני חושב שמה שאנחנו מנסים לפתור ומה שהם מנסים לפתור נמצא במסגרות זמן ומטרות שונות".

לבנדובסקי גם מציין כי המערכות של היצרניות יידרשו משאיות חדשות, שלא כמו בפיתוח של Otto, אשר יכול להתאים לציוד הקיים. "אם אתה צריך להחליף את כל המשאיות שלך כדי לקבל עליהן את הטכנולוגיה, שיעור החדירה שתוכל לקבל הוא נמוך למדי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    הנה שתי סיבות מדוע לא להשתמש בטכנולוגיה זו: 1. על מי תחול האחריות בקרה של תאונה 2. כר פורה להאקרים אני סמוך ובטוח שיש יותר משתי סיבות מדוע לא להשתמש בטכנולוגיה זו זה יפה מאוד שניתן ליישם חלומות אבל מכאן ועד הביצוע בפועל נראה לי שזה יהיה אולי ואם בכלל בעוד משספר רב של שנים

אירועים קרובים