קבוצת הפוסטגרס הישראלית נפגשה בפעם הראשונה

הקבוצה, שמונה 61 חברים, עסקה בבסיס הנתונים מבוסס הקוד הפתוח וביתרונות שלו, לדבריהם, מול בסיסי נתונים אחרים, ובראשם אלה המבוססים על NoSQL

ד"ר ראובן לרנר, יועץ וארכיטקט בתחום סביבות הפיתוח. צילום: קובי קנטור

61 מפתחי ומשתמשי פוסטגרס השתתפו ביום ה' במפגש הראשון של קבוצת הפוסטגרס הישראלית, קבוצה בת של עמותת המקור לקידום הקוד הפתוח בישראל.

פוסטגרס (או, בשם המלא, PostgreSQL) הוא בסיס נתונים שבניגוד לרוב בסיסי הנתונים האחרים, הגדרת ה-SQL שלו היא מלאה וקפדנית, הקוד שלו פתוח עם רשיון פתוח מלא ולא דואלי, הוא לא נשלט על ידי אף חברה מסחרית, ונחשב סולידי ושמרני. תכונות אלה נחשבות לקריטיות בבסיסי נתונים, שבהם היציבות והאמינות חשובות יותר מהכול.

המפגש, שאורגן והונחה על ידי אלי מרמור, מקים ומנהל הקבוצה, נערך במשרדי חברת איירון סורס. אחת ההרצאות במפגש, שניתנה על ידי ד״ר ראובן לרנר, נשאה את הכותרת ״PostgreSQL, Your NoSQL Database״.

חברי הקבוצה מאזינים להרצאתו של ד"ר ראובן לרנר

חברי הקבוצה מאזינים להרצאתו של ד"ר ראובן לרנר

יצוין כי בשנים האחרונות צצו בסיסי נתונים שמכונים NoSQL ומתיימרים לספק תכונות שבסיסי הנתונים הרגילים, הרילאציוניים, שפוסטגרס הינו אחד המובהקים שבהם, לא מספקים.

לרנר הדגים איך פוסטגרס מסוגל לעשות כל מה שמערכות ה-NoSQL עושות, ובמהירות גבוהה יותר. מהקבוצה נמסר כי בכך שפוסטגרס מנצח את מתחריו החדשים אפילו בתחום החלש שלו, הוא מאפשר לשלב את היתרונות של כל העולמות.

כמו פוסטגרס עצמו, שהינו תוכנת קוד פתוח, כך הקבוצה והמפגש פתוחים לכל אחד באופן חופשי, ללא עלות וללא אינטרס מסחרי.

פרטים נוספים ניתן לקבל כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים