בראשונה: בפרלמנט האירופי ובמטה ה-OECD ילמדו על החדשנות הישראלית

יו"ר הרשות לחדשנות והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה, אבי חסון, ימריא הערב במטרה להדק את שיתופי הפעולה הטכנולוגיים עם שורה של גופים וחברות אירופיות מובילות

אבי חסון, המדען הראשי. צילום: חיים בכר

יו"ר הרשות לחדשנות והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה, אבי חסון, ימריא הערב (ב') לביקור בן ארבעה ימים במדריד, פריז, ובריסל, במטרה להדק את שיתופי הפעולה הטכנולוגיים עם שורה של גופים וחברות אירופיות מובילות.

כחלק מהביקור, יציג חסון בהרחבה את מודל החדשנות ועידוד התמיכה הטכנולוגית בישראל בפני חברי הפרלמנט האירופי בבריסל ובפני חברי מטה ה-OECD בפריז, בסדרת מפגשים יוצאת דופן.

בין היתר, ידונו מפגשים אלה באופן שבו רותמת ישראל את תחומי החדשנות והטכנולוגיה על-מנת לסייע בשילוב אוכלוסיות מוחלשות בחברה. האירופים, המתמודדים כיום עם גלי הגירה מהמזרח התיכון, צמאים ללמוד מישראל על קליטתם של העולים מחבר המדינות בישראל של שנות התשעים, וכן על התכניות העכשוויות לתמיכה בחדשנות במגזר החרדי, במגזר הערבי, בפריפריה ובתחומי התעשייה המסורתית.

העמקת הקשר עם חברות היי-טק ישראליות

בנוסף למפגשים אלו, ישתתף חסון במהלך הביקור ביום החדשנות הישראלי-צרפתי השלישי המתקיים בפריז, שם ייפגש לצד שר הבריאות, יעקב ליצמן, עם שר הכלכלה הצרפתי, עמנואל מאקרון, ומנכ"ל סוכנות המימון הלאומית הצרפתית BPIFrance, בנוגע לקידום שיתופי הפעולה הטכנולוגיים בין המדינות.

כמו כן ייפגש חסון בפריז עם דירק פילאט, סמנכ"ל מינהלת המדע, הטכנולוגיה והחדשנות של ה-OECD. בבריסל ייפגש חסון באותם נושאים עם השר האירופי לענייני מחקר וחדשנות, קרלוס מואדס.

שורת פגישות אחרות בביקור נועדו להמשיך ולקדם את שיתופי הפעולה בתחומי המו"פ בין מדינת ישראל והאיחוד האירופי, ובייחוד במסגרת תכנית הדגל האירופית בתחום המו"פ Horizon 2020. בין היתר, יתקיימו פגישות עם ראשי הוועדה הפרלמנטרית למחקר ואנרגיה באיחוד האירופי (האחראית על התכנית), ועם קבוצת בכירים ב-DG Connect (משרד התקשורת, הרשתות, התוכן והטכנולוגיה של האיחור האירופי).

פגישות נוספות יועדו לקידום שיתוף פעולה טכנולוגי עם חברות תקשורת וטלקום אירופיות, בין היתר עם טלפוניקה הספרדית וקבוצת המדיה הצרפתית פובליסיס (Publicis). במסגרת פגישות אלה תיבחן העמקת הקשר בינן לבין חברות היי-טק ישראליות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים