ה-FBI מתחייב לסייע למשטרה המקומית לפתוח מכשירי iPhone

פחות משבוע לאחר שהסוכנות הפדרלית בארצות הברית הצליחה לפתוח את מכשירו של הטרוריסט מסן ברנרדינו, התחייבו החוקרים הפדרליים לסייע למחלקות אכיפת החוק המקומיות בפתרון בעיות דומות

אל תמות! צילום: BigStock

במכתב ששלח למשטרות מקומיות, הציע ה-FBI עזרה בפריצת טלפונים של אפל (Apple) במקרים שבהם עשויים הנתונים שעל המכשיר לספק ראיות ולסייע בחקירה.

"אנו יודעים כי היעדר כלי מחקר חוקיים חשובים, עקב בעיית 'Going Dark', הוא מצב משמעותי ואתגר אכיפת חוק מקומי שאתם ניצבים מולו מדי יום", נכתב בפניית ה-FBI שהתקבלה על ידי רשת CBS.

"בהתאם למדיניות הארוכה שלנו, ה-FBI ישקול כמובן סיוע בכל כלי שעשוי להיות מועיל לשותפים שלנו. דעו שבכוונתנו להמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי לעזור לכם בתוך טווח המגבלות המשפטיות ומדיניות שלנו. יש לכם התחייבות מאיתנו כי נשמור על דיאלוג פתוח איתכם. אנחנו בעניין הזה יחד".

מוקדם יותר השבוע ויתר משרד המשפטים על ניסיונותיו לכפות על אפל לסייע על פי חוק בפתיחת ה-iPhone של המפגע מסן ברנרדינו, סייד פארוק, ובכך נמנע המשך העימות הגואה בין ענקית הטכנולוגיה לבין הממשל הפדרלי.

על פי הודעת משרד המשפטים, הצליחו החוקרים הפדרליים לגשת לתוכן של המכשיר בעזרת "סיוע של צד שלישי" עלום. משרד המשפטים סירב לא רק לנקוב בשם הגורם המסייע אלא גם לספק פרטים על טכניקת הפענוח. פקיד ממשלתי אישר ל-CBS News מוקדם יותר השבוע כי ה-FBI הם כעת הבעלים של הזכויות הקנייניות של שיטה זו.

ואכן, לעזרת ה-FBI בתחום יש כבר ביקוש מטעם מחלקות אכיפת חוק מקומית. תובע בשירות המחוז השיפוטי ה-20 בארקנסו אמר ביום רביעי כי סניף ה-FBI בתחום ליטל רוק יעזור לפתוח שני טלפונים של אפל, שהיו בבעלות שניים מהחשודים ברצח בני זוג מארקנסו, אם כי הלשכה אמרה שטרם בדקה את התקנים ושאינה בטוחה כי אכן תוכל לסייע במקרה הספציפי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים