ממשלת סין נכנסת לתחום ייצור פיסות הסיליקון

החברה הממשלתית XMC הודיעה כי תבנה מפעל לייצורן שעתיד להיפתח בתחילת 2018, בעלות של 24 מיליארד דולר ● סין מקווה להגדיל באמצעותו את הנתח שלה בשוק ה-NAND העולמי

מטרת המפעל של XMC: לקדם את שוק זיכרונות הסיליקון הסיני. צילום: אתר החברה

XMC, יצרנית הזיכרונות הגדולה בסין, חשפה את התוכנית שלה לבנות מפעל חדש ליצור פיסות סיליקון בווהאן בעלות של 24 מיליארד דולר. המפעל ישמש את החברה ליצור זיכרונות NAND תלת ממדיים – תחום שהולך ומתפתח באחרונה, לאור הדרישה ההולכת וגוברת לזיכרונות גדולים, מהירים אך גם זולים יותר. ההקמה של המפעל אמורה להתחיל בסוף החודש הנוכחי והוא אמור להיכנס לעבודה שוטפת בתחילת 2018.

יצוין כי XMC היא חברה סינית ממשלתית שפיתחה את טכנולוגיית התלת ממד בה היא מתכוונת להשתמש יחד עם ספנסיון (Spansion) האמריקנית. לפי הדיווחים, הטכנולוגיה שפיתחו שתי החברות כבר עברה את הבדיקות החשמליות הנדרשות, וזו הסיבה לכך ש-XMC חושבת שהיא יכולה לייצר מלאי אמיתי כבר בתחילת 2018, ואף לפני כן. זאת, בעוד שעד עתה היא עסקה בייצור של זיכרונות NOR – תחום בו היא נחשבת לאחת המובילות בעולם.

נכון להיום מסוגלת החברה לייצר כ-20 אלף פיסות סיליקון, Wafers, בחודש. ההערכה היא שהמפעל החדש יאפשר לה להגיע לקיבולת עבודה של עד 200 אלף פיסות סיליקון בחודש, אך הדבר תלוי בעיקר באימוץ ובפיתוח הטכנולוגיות המתאימות.

כך או כך, יחד עם השיפוץ שעובר כיום המפעל לייצור זיכרונות של אינטל (Intel) בעיר דליאן, מקווה סין להגיע ל-8% מנתח השוק של זיכרונות ה-NAND העולמי ולהגדיל בצורה משמעותית את הכמות הזו עם השלמת המפעל החדש של XMC.

סמסונג (Samsung) מובילה כיום בשוק ה-NAND והיא היצרנית היחידה שיכולה לספק כמויות מסיביות של זיכרונות NAND תלת ממדיים. החברה הדרום קוריאנית כבר עומדת לפני השקת הדור השלישי של הזיכרונות הללו. במחצית השנייה של השנה אמורות מתחרות אחרות להיכנס לתמונה באופן משמעותי יותר, ובראשון השילוב של טושיבה (Toshiba) עם סנדיסק (Sandisk), שיש להן ביחד יכולת ייצור שגבוהה יותר אפילו מזו של סמסונג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים