Dropbox עוזבת את שירותי מחשוב הענן של אמזון לתשתית משלה

לאחר שנים של הסתמכות על AWS לצורך אחסון הקבצים של משתמשיה, החליטה חברת שירותי הענן להחליף הילוך ולעבור לעשות שימוש בעיקר בטכנולוגיה משלה

Dropbox

"אנו שמחים להודיע כי מעכשיו אנחנו מאחסנים ומשרתים מעל 90% מנתוני המשתמשים שלנו על התשתית המותאמת-אישית שלנו", הודיעה אתמול (ב') Dropbox בבלוג שלה.

Dropbox מאחסנת שני סוגי נתונים: תכני קבצים ומטא-דטה של קבצים ומשתמשים. לשירות שהיא מספקת הייתה תמיד ארכיטקטורה היברידית, שבמסגרתו אוחסנה המטא-דטה בשרתי אינטרנט בדטה סנטר, תוך שתוכן הקובץ אוחסן באמזון (Amazon).

הצמיחה הביאה את Dropbox להתחיל לבנות מערכת אחסון משלה כבר ב-2013, מהלך שהביא להשקה ראשונית כבר בתחילת שנת 2015. עד אוקטובר השיגה החברה את מטרתה לשרת 90% מהנתונים שלה באמצעות התשתית הביתית שלה. ביצועים והצורך בהתאמה אישית היוו את המניעים המרכזיים למהלך.

"ידענו שנבנה אחת מקומץ מערכות האחסון בקנה מידה של אקסה-בייט בעולם", אמרה החברה. "מלכתחילה היה ברור לנו כי אנו צריכים לבנות הכל מאפס, מכיוון שאין דבר בקהילת הקוד הפתוח שהוכח שעובד באופן אמין בקנה המידה שלנו".

היחסים מתרחבים

כדי לספק את האחסון החדש, Dropbox שוכרת שטח במספר מתקנים נבחרים, ובכלל זה דטה סנטרים באשבורן, וירג'יניה; סן חוזה, קליפורניה; ודאלאס. החברה תמשיך לשתף פעולה עם אמזון במידת הצורך, במיוחד ברמה הבינלאומית. מאוחר יותר השנה מתכננת החברה להרחיב את יחסיה עם AWS (ר"ת Amazon Web Services) לצורך אחסון נתונים בגרמניה לשירות הלקוחות העסקיים האירופיים.

תיאורטית, משתמשי Dropbox אינם אמורים להרגיש בדבר מה שונה כתוצאה החילוף בשרתים. "הקבצים שלהם יסונכרנו באותה מידה של אמינות כמו קודם בכל המכשירים שלהם, וככל ש-Dropbox תוסיף יותר משתמשים, כך אמור תקן הביצועים שלה להתחזק", אמר טי.ג'יי. קיט, אנליסט בכיר בחברת המחקר פורסטר (Forrester).

ההשלכות הגדולות של השינוי הן אסטרטגיות בעיקרן. "חברות הענן שעלו לגדולות כי בנו תשתית גלובלית בקנה מידה משלהם הן אמזון, פייסבוק (Facebook) וגוגל (Google) – חברות העוסקות במיליארדי נתונים ושיש להן מיליוני משתמשים", אמר קיט. "נראה כי Dropbox מרגישה כי החצים הצביעו בכיוון זה, ושהחברה לא יכלה עוד להיות מוגבלת על-ידי תשתית של מישהו אחר".

להתחרות עם גוגל ומיקרוסופט

בעוד שנטפליקס (Netflix) הלכה על "All-in" עם AWS, בחרה Dropbox להאמין שתשתית אינה שירות או סחורות, אמר קיט. במקום זאת "הם רואים בתור ליבת השאיפות המתפתחות שלהם את הצורך להתקדם מלהיות מערכת סנכרון קבצים מעניינת, לפלטפורמה לשיתוף פעולה המוכנה להתחרות עם גוגל ומיקרוסופט (Microsoft) בשתי הזירות הצרכניות והארגוניות".

המהלך גם ממריא אל מול הנחות רבות ורווחות אודות הענן הציבורי, כולל התפישה ש"זה כמעט תמיד זול יותר, קל יותר וטוב יותר בעבור חברה מאשר להיות בעלי ומתפעלי נכסי ה-IT שלה", אמר צ'רלס קינג, אנליסט ראשי מ-Pund-IT. "על-אף ש-Dropbox היא מקרה קיצוני ביחס לגודל והיקף תשתית האחסון החדשה שלה, זה לא ייחודי להכיר ביתרונות האסטרטגיים והכלכליים של שליטה בגורל ה-IT של החברה", הוסיף וטען קינג.

אמזון לא נענתה בינתיים לבקשת PCWorld, שדיווח על הדברים, לתגובה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. gadi

    Dropbox עוזבת את שירותי מחשוב הענן של אמזון לתשתית משלה. היום קיימת התלהבות לעבור לענן, כמובן שיש יתרונות רבים בענן, אבל גם חסרונות רבים. כשחברה כזו מחליטה לעזוב את הענן ולעבור לענן פרטי שלה יש סיבות רבות ואני בטוח שהם עשו את השיקולים שלהם לפני שהחליטו. לנו נותר ללמוד מהם ולבדוק תמיד לפני מהלך של מעבר לענן או חזרה מהענן לבדוק את המשמעויות הכוללות והכדאיות של כל מהלך כזה. אני מניח שלא רק בעיות של אבטחת מידע היו הגורמים להחלטה. אני חושש שהנושא הכלכלי היה הגורם הדומיננטי. בקיצור - לפני שקופצים לענן וגם ליפני שחוזרים לקרקע שווה להשקיע מחשבה ולא להתלהב מהעדר.

אירועים קרובים