"על ארגונים להזריק חדשנות בדחיפות – כזאת שלא תשתבש"

כך אמרה סתוית נבון, מנכ"לית סאפ ישראל ● לדבריה, "העולם העסקי משתנה במהירות - מה שדרוש הוא ליצור יכולת שתגדיר בכל פעם תהליכים עסקיים, לטובת יצירת מודלים חדשים"

סתוית נבון, מנכ''לית סאפ ישראל

"לא תמיד אנו מסוגלים להסביר כמה גדול ועמוק השינוי אותו ארגונים נדרשים לערוך, בדרכם לעשות את המסע והשינוי לעבר הארגון הדיגיטלי. על ארגונים להזריק חדשנות בדחיפות – כזאת שלא תשתבש". כך אמרה סתוית נבון, מנכ"לית סאפ (SAP) ישראל.

נבון דיברה בכנס השקת שנת הפעילות המקומית 2016 לשותפים המקומיים של ענקית היישומים. הכנס נערך היום (ה') באולם "הקומה הרביעית" בתל אביב.

"העולם העסקי משתנה במהירות", אמרה נבון. "מה שדרוש הוא ליצור יכולת, שתגדיר בכל פעם תהליכים עסקיים, ותאפשר לחבר מכונות ו-IT, אנשים ותהליכים – לטובת יצירת מודלים עסקיים חדשים".

"חשוב שיתקבל הערך העסקי בארגון מה-IT", הסבירה נבון. "כך למשל, טמפו הטמיעו מערכת EWM שלנו. ההטמעה סייעה להם מהותית בהיבט הלוגיסטי – ומשם הניבה לצמיחה העסקית שלהם". עוד היא ציינה, כי חלק מפתרון הדגל של החברה, SAP HANA, מפותח במעבדות החברה בישראל, והדבר מביא להוספת ערכים עבור הלקוחות המקומיים. "המעבדות המקומיות שלנו מביאות חדשנות לארץ ומקדמות את הלקוחות הארגוניים".

מגמות טכנולוגיות המשנות ארגונים

"יש כמה טכנולוגיות המוטמעות במהירות בארגונים", אמרה נבון. "אלה מגמות המשנות את העולם, יוצרות כלכלה דיגיטלית ומניעות תהליכים עסקיים בארגונים באופן השונה מבעבר: האינטרנט של הדברים, ריבוי הנתונים – Big Data והצורך בטיפול וניתוח שלהם, מחשוב ענן ומובייל. כל הטכנולוגיות האלו מייצרות מידע רב, ויש לנצל אותו על מנת ליצור את אותם תהליכים עסקיים חדשים בארגונים".

בפני המנמ"רים, הסבירה נבון, "ניצבים שלושה אתגרים, הקשורים ביניהם: המידע הארגוני מבוזר, לא מחובר בין מערכות IT שונות, ואינו מניע לקבלת החלטות טובה יותר. האתגר השני הוא הצורך לקבל מידע בזמן אמת, לטובת שינוי וקיצור התהליכים העסקיים. אתגר נוסף הוא לפשט את מורכבות הטכנולוגיה, כי היא מגבילה. נדרש להרחיב את המנעד. עם S/4HANA ארגונים יכולים לעשות דברים אחרת".

האסטרטגייה של סאפ, פירטה נבון, נשענת על שלוש רגליים: "האחת, רשת מקושרת וכלכלת רשת, המאפשרת הזדמנות להגיע ללקוחות שלא חלמו עליהם בעבר, לצד שיתוף עסקים בינם לבין עצמם. הרשת של אריבה (Ariba) היא בעלת נפח עסקים גדול יותר מגוגל (Google) ומפייסבוק (Facebook) ביחד, אלא שהיא שקטה ובלתי נראית, כי היא B2B. עדיין היא מריצה 800 מיליארד דולר בשנה. כך מתקבלות יותר רכישות מיותר עסקים, והרכישות יעילות יותר".

ליצור ולפעול עם מודלים עסקיים חדשים

שתי רגליים נוספות, ציינה, "הן פלטפורמה פתוחה וחדשנות באפליקציות. על מנת לאפשר מודלים עסקיים חדשים, נדרשת גישה לנתונים שונים, כגון מצב המלאי, או סנטימנטים של לקוחות בזמן אמת. כך הופך הארגון לתגובתי יותר, ויכול להגיב עסקית מהר יותר. בדרך זו ניתן ליצור ולפעול עם מודלים עסקיים חדשים". מעל רגליים אלו, ציינה נבון, "יושבת פלטפורמת HANA. זו מאפשרת לקצר תהליכים עסקיים ולקבל נתונים אודותיהם בכמעט בזמן אמת". לדבריה, "היתרונות המתקבלים במודל עבודה חדש זה הן הרחבת ההיצע ללקוחות, גיוס יעיל, וכן ניראות בהוצאות".

"אנו מצויים בעידן הדיגיטליזציה של המידע, וחיוני לכוון את המידע הזה, ולעשות ממנו כסף", אמרה נבון, "לשם כך, נדרשת בתחתית הארגון שכבה אחת של אמת. HANA שומרת את המידע בגרסה אחת, עם אפשרות לראותו במערכת אחרת – משמע, לשקף אותו בלא לשכפלו. HANA היא הפלטפורמה היחידה שניתן לחבר אותה לדטה סנטרים אחרים, לצרוך אותה בתוך הארגון ולייצר חיבור עם תמיכה מלאה לכל סוגי הענן".

"זו השנה הרביעית שלי כמנכ"לית הסניף הישראלי", אמרה נבון וציינה כמה נתונים: מחזור המכירות של הסניף בארץ יותר מהושלש, 310%, בין 2010 ו-2015. "יש התרחבות משמעותית, נתח השוק גדל עם לקוחות חדשים, לצד העמקת הפתרונות אצל לקוחות קיימים". עוד אמרה נבון כי במחצית העשור נוספו לסניף עשרות לקוחות ענן, מכל המגזרים, ועשרות לקוחות HANA. "זו מהפכה תעשייתית – זה לא בסיס נתונים, אלא פלטפורמה וסביבה ההופכות להיות השיח הבסיסי שלנו עם הלקוחות הארגוניים".

היא סיימה בציינה כי במהלך העשור האחרון הוכפלה כמות הלקוחות הארגוניים של הסניף – מכמעט 2,000 לכמעט 4,000. "2015 הייתה הטובה ביותר במכירת רישוי תוכנה חדשה, לצד אימוץ הפלטפורמה שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים