"ארגונים נדרשים למהפכה במערכות ה-ERP שלהם – אחרת לא ישרדו"

כך אמר סטפן שול, נשיא אינפור ● לדבריו, "ילד שמזמין נעל של נייקי באתר האינטרנט רוצה נעל במידה שלו, בדגם, צבע הסוליה וצבע הלוגו המועדפים עליו - היצרן צריך לספק את דרישתו וה-IT צריך לתמוך בכך"

סטפן שול, נשיא אינפור. צילום: יח"צ

"לכל הארגונים יש מערכות ERP, אך במקרים רבים אלו מערכות ישנות, בנות 20 שנה ויותר. בעידן הנוכחי, של תחרותיות מהירה יותר, מענה זריז ללקוח והצורך בהתאמה אישית – אי אפשר להמשיך לעבוד עם מערכות כאלו. נדרשת מהפכה בעולם ה-ERP, אחרת – ארגונים לא ישרדו", אמר סטפן שול, נשיא אינפור (Infor).

שול ביקר בישראל בשבוע שעבר. במהלך ביקורו נפגש נשיא אינפור עם לקוחות ועם בכירי מטריקס, המשווקת ומיישמת בישראל את Infor LN – פתרון ה-ERP של החברה לארגוני תעשיה.

מימין: דארן סאומור, סגן נשיא בכיר לשירותי ייעוץ באינפור; סטפן שול, נשיא אינפור; מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס; סומה סומסונדאראם, סגן נשיא בכיר לאסטרטגית מוצר ו-R&D באינפור; רתם ספיר, מנהל אגף פתרונות עסקיים בחטיבת מערכות עסקיות במטריקס; ורונן אנגלר, סמנכ"ל מכירות במטריקס

מימין: דארן סאומור, סגן נשיא בכיר לשירותי ייעוץ באינפור; סטפן שול, נשיא אינפור; מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס; סומה סומסונדאראם, סגן נשיא בכיר לאסטרטגית מוצר ו-R&D באינפור; רתם ספיר, מנהל אגף פתרונות עסקיים בחטיבת מערכות עסקיות במטריקס; ורונן אנגלר, סמנכ"ל מכירות במטריקס

לדבריו, "גופי ייצור פועלים גלובלית – אך נדרשים לייצר מוצרים בהתאמה אישית, לפי דרישת הלקוחות. פרארי (Ferrari), לדוגמה, משתמשת במערכות שלנו, כדי לייצר כלי רכב בהזמנה אישית. ילד שמזמין נעל של נייקי (Nike) באתר החברה, רוצה נעל במידה שלו, בדגם, צבע הסוליה וצבע הלוגו המועדף עליו. המפעל צריך לספק את דרישתו – ומערכות ה-IT צריכות לתמוך בכך".

"מערכות ה-ERP שהוטמעו לפני עשור או שניים אינן מתאימות לארגון ולרמת הטכנולוגיה כיום. בעידן מרובה הערוצים, בעידן השיתוף והחברתיות – נדרש לחולל שינוי", אמר שול. "ארגונים אלה מתקשים לתמוך במשתמשים ולתחזק את המערכת. יש לעבור לעידן החדש של מערכות IT".

רכישות מאסיביות והשקעה במו"פ

שול הוא אחד משני נשיאי החברה, בראשה עומד כמנכ"ל, מאז 2010, צ'ארלס פיליפס, לשעבר מנכ"ל משותף באורקל (Oracle). לפי חברות המחקר, אינפור היא ספקית המערכות העסקיות השלישית בגודלה בעולם, אחרי סאפ (SAP) ואורקל. החברה הוקמה ב-2002, והחלה לפני כחמש שנים בהשקעות של מיליארדים במחקר ופיתוח וברכישות חברות ERP ואחרות.

לאינפור, חברה פרטית המגלגלת כשלושה מיליארד דולר בשנה, יש 73 אלף לקוחות ארגוניים, 12,700 עובדים ופריסה גלובלית. בישראל משווקת אינפור את Infor LN – לגופי תעשייה שונים, בטחון, כלי רכב, היי-טק ועוד, את M3 – מערכת ERP לתחומי המזון והמשקאות ואת Infor EAM, באמצעות חברת GIV Solutions, המשווקת ומיישמת את מערכת Infor EAM בישראל, לניהול נכסים ארגוניים, למשטרה, צבא, אקדמיה ועוד.

ERP בענן

בכל הנוגע לחשש מאבטחה בענן אמר שול כי "אין ספק – הענן הוא הסיפור הגדול ביותר של השנים האחרונות. יש לנו אלפי לקוחות מכל המגזרים ו-45 מיליון משתמשים שעובדים על המערכות שלנו בענן. באחרונה, סוכנות של הממשלה האוסטרלית העבירה את כל המערכות שלה לענן. השקענו רבות במו"פ לענן, כדי לפתח מערכות זהות לאלה שבתוך הארגון, עם אופציה להתקנה מסורתית כעת – ומעבר לענן אחר כך. אנו עובדים על תשתית AWS, לאמזון (Amazon) יש את הדטה סנטרים המאובטחים בעולם. לקוחות שלנו במגזר הפדרלי העובדים עם AWS וזו תשובתנו למי שמתחבא מאחורי טיעון האבטחה בענן".

לצד הענן, אמר שול, "יש לנו הצלחות נוספות. מערכת ה-ERP הגדולה ביותר בעולם היא של בואינג (Boeing), שיישמה Infor LN לכל אורך שרשרת הייצור. BAE מערכות (BAE Systems), קבלנית ביטחון מהגדולות בעולם, שפיתחה, למשל, את מטוס ה-F35 – עבדה עם מערכות ERP שונות, רצתה האחדה, התלבטה בין סאפ, אורקל ובינינו – ובחרה לעשות סטנדרטיזציה בכל חטיבותיה עם Infor LN".

לשאלת אנשים ומחשבים על הבידול של Infor LN בהשוואה למתחרות כגון סאפ ואורקל, אמר שול כי "האסטרטגיה שלנו היא מיקוד במיקרו-ורטיקלים, בענפי התעשייה השונים, הכוללים פתרונות Out of the Box עם Best Practices מובנים בתוך המערכת. כך, אנו מציעים פתרון בהתאמה מלאה לתהליכי העבודה בארגונים, ללא צורך בהשקעה בפיתוח התאמות, יישום ותחזוקה – ולכן ה-TCO שלנו טוב יותר".

"עבור חברות יצרניות, המערכת שלנו מטפלת בייצור של מוצרים מורכבים בהיקפים גדולים – לכל אורך שרשרת האספקה", אמר. "ממשק המשתמש מבוסס HTML5 – ומאפשר להפעיל את המערכת מכל פלטפורמה. המערכת כוללת רכיבים חברתיים, שמאפשרים שיתוף מידע עסקי ותהליכים בין עובדי הארגון. שילבנו במערכת כלי עזר לקבלת החלטות, כלי חיזוי אנליטי, כלים ליצירת דו"חות המבוססים על מקורות שונים. יש לנו אינטגרציה של הפתרונות שלנו עם פתרונות אחרים".

"יחד עם מטריקס", סיכם שול, "אנו מתמקדים בישראל בגופים יצרניים בעיקר בתחום התעשייה הביטחונית, לצד מגזרי תעשייה אחרים. יש לנו בישראל לקוחות בעולמות המיכון החקלאי, מפעלים ביטחוניים ותעופה, תעשיית הרכב, חברות טכנולוגיה והיי-טק, לצד תעשייה מסורתית. המסר שלי זהה בכל העולם: ארגונים צריכים לעשות הרבה יותר בפחות. לכולם יש ERP, אך לרוב אלו מערכות ישנות, שבעידן הנוכחי אי אפשר להמשיך לעבוד עימן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים