ענקיות טכנולוגיה מייצרות גוף שיתווה סטנדרטים לאינטרנט של הדברים

ה-Open Connectivity Foundation אינו הניסיון הראשון של חברות טכנולוגיה לגבש קבוצת סטנדרטים לאינטרנט של הדברים ● לפניו היה ה-OIC, כאשר ה-OCF מהווה למעשה מיתוג מחודש של קודמו

האינטרנט של הכנסים. אילוסטרציה: BigStock

גוף המכונה קרן הקישוריות הפתוחה – OCF (ר"ת Open Connectivity Foundation) – מעוניין להגדיר סטנדרטים לפעילות בין-מערכתית בעבור מיליארדי המכשירים שעומדים להיות מחוברים לאינטרנט בשנים קרובות. בין החברות המייסדות של הקבוצה נכללות ענקיות כדוגמת: מיקרוסופט (Microsoft), סיסקו (Cisco), אינטל (Intel),  סמסונג (Samsung), אלקטרולוקס (Electrolux), ג'נרל אלקטריק (General Electric), קוואלקום (Qualcomm), אריס (Arris), וקייבלאבס (CableLabs).

"סייענו להוביל להיווצרות של ה-OCF משום שאנו מאמינים עמוקות בחזונה ובפוטנציאל שתקן פתוח יכול לספק", כתב טרי מאירסון, סגן נשיא בכיר של Windows and Devices Group, בהודעה שפרסם בבלוג של מיקרוסופט והוסיף כי "למרות ההזדמנויות והבטחה שגלומים בחיבור התקנים בבית או בעסקים לאינטרנט של הדברים, תחרות בין גופי התקינה הפתוחה השונים ופרוטוקולי חברה סגורים, האטו את קצב אימוץ התחום החדשני".

OCF אינו הניסיון הראשון של חברות טכנולוגיה לגבש קבוצת סטנדרטים לאינטרנט של הדברים. OIC (ר"ת Open Interconnect Consortium) היא קבוצה שהוקמה בשנת 2014 בראשות סמסונג, אינטל וברודקום (Broadcom) בניסיון דומה. OCF החדש מהווה למעשה מיתוג מחודש של OIC, וכהוכחה – גלישה לאתר OIC מפנה אוטומטי ל-openconnectivity.org.

ערבוביית תקנים פתוחים וטכנולוגיות קנייניות

עד כה היה OIC בתחרות עם Allsee Alliance – קבוצה אחרת לסטנדרטי האינטרנט של הדברים שנוצרה בשנת 2013 ושבה היו חברות ענקיות כמו מיקרוסופט, אלקטרולוקס, וקוואלקום. כעת כל אלו מהוות חלק מ-OCF. בנוסף פועלת בנושא גם קבוצת Industrial Internet Association בת השנתיים, שנוצרה על-ידי אינטל, GE ,AT&T, סיסקו, ויבמ (IBM).

לא ברור כרגע האם החברות בקבוצה אחת שוללת לקיחת חלק בשנייה, או אם ה-OCF נולד בכוונה למזג את כל הקבוצות יחדיו. אף על פי כן, מיקרוסופט כשלעצמה מספקת דחיפה יפה לתחום האינטרנט של הדברים, עם Windows 10 ו-Azure, כך שתמיכה בקבוצה של שחקניות-טק שעוסקות באותה הנישה היא כנראה צעד הגיוני והכרחי. ראוי לציין גם כי באופן מעניין האויבת-חברה הוותיקה של מיקרוסופט, אפל (Apple), נעדרת מכל קבוצות סטנדרטי האינטרנט של הדברים עד כה.

בהתאם למצב נכון היום – האינטרנט של הדברים מורכב מערבוביית תקנים פתוחים וטכנולוגיות קנייניות, שמחברים את כל "הדברים" ויוצרים מערכת מקוטעת אשר, כפי שמיקרוסופט טוענת, מאיטה את הענף כולו, מצב שאף לא אחת מהענקיות מעוניינת בהמשכו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים