סיסקו רוכשת חברה בתחום האינטרנט של הדברים ב-1.4 מיליארד דולר

הנרכשת, ג'אספר, בנתה פלטפורמה שמסייעת לארגונים לחבר את מוצריהם דרך הענן ● הפלטפורמה של הנרכשת תשתלב בהיצע של הענקית

אם ובת. סיסקו וג'אספר

סיסקו (Cisco) מעמיקה את אחיזתה בעולם האינטרנט של הדברים: ענקית התקשורת רוכשת את ג'אספר (Jasper Technologies) תמורת 1.4 מיליארד דולר.

ג'אספר בנתה פלטפורמה לאינטרנט של הדברים, שמסייעת לארגונים לחבר את מוצריהם דרך הענן. הפלטפורמה של הנרכשת תשתלב בהיצע של סיסקו, של מערכות בדטה סנטרים שארגונים וספקיות שירותים משתמשים בהן, כדי לבנות סביבות ענן ציבוריות ופרטיות שלהם, לצד ההיצע שלה בעולמות התוכנה והשירותים – מניתוחי הפעילות ועד לשיתופיות.

הפלטפורמה של ג'אספר מעניקה ללקוחות הארגוניים יכולת לקשר את המוצרים שלהם דרך הענן – ולאחר מכן לנהל את הקשרים האלה – מה שמקל על חברות לאמץ את מגמת האינטרנט של דברים. הפלטפורמה מחברת כל מוצר דרך רשתות ניידות אשר מנוהלות על ידי ספקיות שירות – ולאחר מכן היא מציעה תוכנה כשירות, SssS, לניהול קשרים אלה. לג'אספר יש יותר מ -3,500 לקוחות ארגוניים ו-27 שותפות שהן ספקיות שירות, ביותר מ-100 מדינות. החברה יושבת בסנטה קלרה וגייסה כ-200 מיליון דולר מקרנות הון סיכון. ביולי האחרון הנרכשת סגרה עסקה לשיתוף פעולה עם מיקרוסופט (Microsoft), כך שהטכנולוגיה שלה יושבת על הענן של הענקית מרדמונד, Azure, ושלושה חודשים לאחר מכן סגרה עסקה זהה לשיתוף פעולה עם יבמ (IBM).

כל מה שצריך כדי לבנות את העסק המקושר

בשיחת ועידה עם משקיעים ועיתונאים, אמר רוואן טרולופ, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל קבוצת הטכנולוגיה, השיתופיות והאינטרנט של הדברים של סיסקו, כי "הפלטפורמה שרכשנו נותנת ללקוחות הארגוניים את כל מה שהם צריכים כדי לבנות את העסק המקושר. הפלטפורמה מפשטת את המורכבות הכרוכה בחיבור מספר גדול של מוצרים. משמעות הדבר היא שארגונים יכולים לחבר בקלות כל מוצר: מכונית, מנוע סילון, קוצב לב או צמיד לקרסול".

לדבריו, "לקוחות רוצים יותר ויותר להפוך את עצמם מחברות שמוכרות מוצרים – לכאלו המציעות שירותים מקושרים. האינטרנט של הדברים נותן להם את היכולת הזו, עם חיבור קל ופשוט מהדטה סנטר למוצר, עם יכולות ניתוח צופה פני עתיד, ושירותים נוספים".

ג'הנגיר מוחמד, מנכ"ל הנרכשת, אמר כי "האינטרנט של הדברים הוא בעצם שינוי, העברה, של עסקי מוצר – לעסקי שירותים דינאמיים".

מחקרים של סיסקו צופים כי בשנת 2020, יהיו 25 מיליארד מכשירים מחוברים ברחבי העולם – ממכוניות ומכשירי חשמל ביתיים ועד מערכות תעשייתיות, מכשירים רפואיים וחיישנים לתינוקות. מחקר של IDC צופה כי ההוצאות העולמיות על אינטרנט של הדברים יצמחו: מ-698.6 מיליארד דולר בשנה החולפת, לכמעט 1.3 טריליון דולר בשנת 2019.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים