יבמ רוכשת את יוסטרים – ספקית ענן וידיאו בזמן אמת

היקף הרכישה עומד על 130-150 מיליון דולר ● חטיבת הווידיאו של הענק הכחול תפנה לשוק של 105 מיליארד דולר

יבמ ויוסטרים

יבמ (IBM) רוכשת את יוסטרים (Ustream), המספקת שירותי ענן להזרמת וידיאו בזמן אמת. פרטי העסקה לא פורסמו, אולם מקורבים לעסקה אמרו שהיא עומדת על 150 מיליון דולר, תוך התניית הסכום בביצועים עתידיים של הנרכשת. על פי פורצ'ן (Fortune) והוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), הסכום עומד על 130 מיליון.

הנרכשת הוקמה ב-2007 וגייסה 60 מיליון דולר מקרנות. יוסטרים מספקת שירותי הזרמת וידיאו לארגונים ולגופי שידור, במגוון רחב של יישומים – החל מנאומים מרכזיים בכנסים ועד לשידור מופעי מוסיקה. החברה משרתת מדי חודש יותר מ-80 מיליון צופים, בשידורים חיים ובשידורי וידיאו על פי דרישה.

בין לקוחותיה נמנים HBO, סוכנות החלל האמריקנית (NASA), סמסונג (Samsung), פייסבוק (Facebook), נייק (Nike), ערוץ דיסקברי (Discovery Channel), סיסקו (Cisco) וסוני (Sony).

לנרכשת יש פלטפורמת פיתוח, המאפשרת ללקוחות ליצור אפליקציות וידיאו המותאמות לצורכיהם, להריץ וידיאו על גבי כל מכשיר קצה, ולשלב וידיאו בכל אפליקציה, בתהליכים מאובטחים ואמינים. לקוחות יכולים להשתמש בכלי הניתוח האנליטי בזמן אמת, המשולבים במערכת, על מנת לעמוד על התגובה החברתית לקטעי וידיאו ולקלוט את הלך הרוחות המתהווה במהלך השידור החי.

ליוסטרים יש גם שורת כלים נוספים, דוגמת מערכת וידיאו על פי דרישה, המאפשרת למשווקים לנהל תהליך אוטומטי של טיפול בהזדמנויות מכירה, כלים לניהול תקשורת פנים-ארגונית, ומערכת להזרמת וידיאו בקנה מידה גדול.

ערוץ עיקרי לתקשורת עם לקוחות ועובדים

מטה יוסטרים שוכן בסן פרנסיסקו, ומרכז הפיתוח שלה פועל גם בבודפשט, הונגריה. השירות ללקוחות נעשה ממרכזי נתונים בסאן חוזה קליפורניה, אמסטרדם וטוקיו.

יבמ תשלב את יוסטרים ופלטפורמת הפיתוח שלה בסביבת ענן הפיתוח, Bluemix, ותציע שירותי וידיאו מותאמים למפתחים ולצופים. יוסטרים מצטרפת ליחידה עסקית שהוקמה לא מכבר ביבמ, המתמחה בשירותי וידאו ומשלבת טכנולוגיות שנולדו במעבדות המחקר של החברה – יחד עם רכישות. יבמ מתכוונת לספק היצע של שירותי וידיאו, הכוללים ממשקי תכנות (API) פתוחים, ניתוח אנליטי של תמונות וידיאו, כלי ניהול ויכולות אספקה ושירות בפריסה גלובלית.

הרכישה היא חלק מהגדלת שירותי הענן של יבמ בכלל ושירותי הווידיאו בענן בפרט. ב-2015, שירותי הענן של הענק הכחול הניבו הכנסות של 10.2 מיליארד דולר, גידול של 57% לעומת 2014. היקף השוק אליו פונה היחידה העסקית החדשה מוערך על ידי הענק הכחול ב-105 מיליארד דולר בשנה. וידיאו הופך כיום לערוץ עיקרי לתקשורת עם לקוחות ועובדים, באמצעות מגוון רחב של ערוצים – החל משידורי וידיאו באינטרנט, דרך שיחות ועידה, משימות הדרכה, סמינרים מקוונים, עבור למוקדי שירות לקוחות, ועד לסרטוני הדרכה. כתוצאה, הסבירו ביבמ, גדל הצורך בתשתיות ענן מאובטחות, ניתנות להרחבה, ובסביבת טכנולוגיות פתוחות – לניהול שירותי הווידיאו. בדרך זו, "יחידת שירותי הענן החדשה של יבמ לתחום יישומי הווידיאו, תאפשר ללקוחות מכל תחומי משק ותעשייה להפוך את תכני הווידיאו למקור אסטרטגי לנתונים – ולנכס עסקי". ביבמ צופים כי הלקוחות צפויים להגיע מעולם המדיה והבידור, הקמעונאות, החינוך וההדרכה, ומתחום השירותים הממשלתיים.

היחידה בענן לווידיאו תשלב את הנכסים הטכנולוגיים של יוסטרים עם אלה של Clearleap, המספקת שירותי הזרמת וידיאו מבוססי ענן, אותה רכשה בדצמבר האחרון – ועם רכישות שלה את Aspera ו-Cleversafe שנעשו מוקדם יותר – לצד טכנולוגיות שפותחו במערך המו"פ של יבמ עצמה. יבמ מחזיקה כיום ביותר מאלף פטנטים בתחום הווידיאו, המכסים, בין השאר, תהליכי ניתוח אנליטי ויזואלי, מפתוח וידיאו וחיפוש במאגרים גדולים של וידיאו ותמונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים