צ'יטי צ'יטי בנג בנג: פורד ויבמ מחפשות חנייה פנויה

החברות משתמשות בכלים אנליטיים לייעול התנועה - החל ממציאת מקום חניה ועד למעבר בין אמצעי תחבורה שונים

מסייעת לצרכנים בהחלטות. פורד

יצרנית הרכב פורד (Ford) ויבמ (IBM) משתפות פעולה בפיתוח פלטפורמה, המסוגלת לזהות דפוסים מאפיינים, למצוא מתאמים ולהצביע על מגמות באירועים בשטח – על מנת לסייע לצרכנים לקבל החלטות יעילות יותר בתחומי התחבורה והתנועה.

המניע הוא ליצירת דפוסי התנהלות שיביאו למציאת מקום חניה – ועד למעבר בין אמצעי תחבורה שונים. הפלטפורמה החדשה, Smart Mobility Experimentation Platform, מאפשרת למדענים של פורד לבחון פיסות קטנות של נתונים, המכסים 10 או 15 שניות בלבד, כדי לזהות מגמות ודפוסי התנהלות, ולכתוב קוד המבוסס ומתעדכן על פי נתונים אלה.

הפלטפורמה החדשה עושה שימוש ביכולות אנליטיות בזמן אמת, וניתוח רצוף של נתונים תוך כדי זרימתם – על גבי הענן של יבמ.

על פי מדעני פורד, הפלטפורמה החדשה עושה שימוש בכמויות גדולות של נתונים, ומחלקת אותם למקטעים ניתנים לניתוח – על מנת להציע חוויית נסיעה טובה יותר.

במסגרת שירות השאטלים הדינאמי של פורד, שהושק באחרונה לשימוש עובדי החברה במישיגן, המערכת שפועלת בענן תדע לנתב בקשות להסעות בין כלי הרכב השונים, הפועלים כחלק מהשירות. כך, כאשר מזהה אחד מרכבי ההסעה תקלה הגורמת להדלקת חיווי אזהרה, יועברו משימות ההסעה שהוקצו לכלי רכב זה – לרכבים אחרים, באופן שיאפשר לשמור על לוח הזמנים המתוכנן.

שימוש בכלים אנליטיים בזמן אמת, כדי להדריך אנשים בדרכים היעילות לצריכת שירותי תחבורה במגוון כלים ומודלים, יאפשר לפורד לגזור נתונים המתקבלים ממערכות שונות כדי ללמוד ולהפיק תובנות שונות. כך, לדוגמא, ניתן יהיה ללמוד אודות בעיות ברכבת התחתית – ולהציע לנוסע להעדיף אמצעי תחבורה אחר – אופניים, מונית או אוטובוס.

חיזוי עומסי חנייה

כחלק מניסוי GoPark של פורד, מקימה החברה מערכת לחיזוי עומסי חניה. לאחר קבלת הרשאה מהמשתמשים, פורד תאסוף נתונים ממכוניות הנכנסות ויוצאות ממקומות חניה באיזור מוגדר, כדי לחזות את זמינות מקומות החניה לנהגים נוספים. החיזוי מבוסס על נתונים הזמינים ברמה העירונית, בשילוב עם ניתוח דפוסי השימוש במקומות חניה, על בסיס משתנים שונים, דוגמת היום, השעה והמיקום.

נהג המחפש מקום חניה, יקבל מהמערכת תובנות לגבי המקומות הפנויים והמותאמים לשימוש, באופן שיאפשר לו להימנע מבזבוז דלק וזמן – בחיפוש אחר מקום פנוי. אפליקציית המובייל שתסופק במסגרת השירות, תכלול יכולות אכיפת תקנות חניה, שיתמכו בעבודת הפקחים העירוניים.


גילוי דפוסים חבויים בנתוני התעבורה, יאפשר לפלטפורמה החדשה להנחות את הנהגים אל מקומות החניה הפנויים. כך, לדוגמא, כאשר מערכת ה-GPS במכשיר הסלולרי ויישום הארנק האלקטרוני מזהים כי משתמש מסיים קניות בחנות, בעוד מחשב הרכב מדווח כי המכונית הותנעה – מותנע תהליך המנוטר על ידי המערכת. כאשר המכונית יוצאת ממקום החניה – נרשם השלב השני בתהליך, ומשודרת הודעה לנהגים הנכנסים לחניון, בחיפוש אחר מקום פנוי, אודות המקום המדויק בו ניתן עתה לחנות.

כמו בשוק המניות

הטכנולוגיה של יבמ ופורד דומה לזו המשמשת בתחומים דוגמת שוק המניות, שם מעבדים בקצב גבוה כמויות גדולות של נתונים, על מנת לאפשר תנועות מסחר מהירות. בדומה לכך, משתמשות חברות חשמל בנתוני זמן אמת, על מנת לנטר את רשת החלוקה, לזהות הזדמנויות לביצוע משימות תחזוקה. זאת, ללא הפרעה לשימוש השוטף, ועם יכולת להקצות באופן אוטומטי צוותי תחזוקה, על פי מדדים המוגדרים בתהליכי למידה ממוחשבת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים