שווי חבילת התגמול של מנכ"ל סאן ירד ב-37%

ג'ונתן שוורץ קיבל בשנה הכספית 2009 כשבעה מיליון דולרים, לעומת כ-11.1 ב-2008 ● זאת, לאחר שהחברה הפסידה למעלה משני מיליארד דולרים ולא נותרה לה ברירה אלא להעמיד עצמה למכירה

בשנה הכספית 2009 היה שווי חבילת התגמול של ג'ונתן שוורץ, מנכ"ל סאן (Sun), נמוך ב-37% בהשוואה ל-2008. זאת, לאחר שהחברה הפסידה למעלה משני מיליארד דולרים ולא נותרה לה ברירה אלא להעמיד עצמה למכירה. בחודש אפריל גברה הצעתה של אורקל (Oracle) לרכישת סאן על זו של יבמ (IBM), אך העסקה, בשווי של 7.4 מיליארד דולרים, טרם הושלמה נוכח חששות של הרשויות באירופה מפני פגיעה בתחרות בשוק של מסדי הנתונים.

שווי חבילת התגמול של שוורץ עמד בשנת הכספים 2009 על כשבעה מיליון דולרים – כך עולה מדו"חות שהגישה החברה לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC). זאת בהשוואה לכ-11.1 מיליון דולרים בשנת הכספים 2008. משכורתו של שוורץ, כמיליון דולרים, נותרה ללא שינוי, וכך גם התשלומים ששילמה סאן לנהג של שוורץ ועל ביטוח הבריאות של המנכ"ל, כ-55 אלף דולרים.

עם זאת, בשנת הכספים 2009 לא קיבל שוורץ בונוס במזומן (בשנת 2008 הסתכם הבונוס שלו בכמיליון דולרים), ושווי המענק במניות היה נמוך בכשלושה מיליון דולרים. בבעלותו של שוורץ מניות סאן בשווי של 694,824 דולרים, והוא אינו מחזיק באופציות למניות.

בשנת הכספים שהסתיימה ב-30 ביוני הפסידה סאן 2.2 מיליארד דולרים והכנסותיה הסתכמו ב-11.4 מיליארד דולרים, בהשוואה לרווח של 403 מיליון דולרים והכנסות של 13.9 מיליון דולרים בשנת הכספים הקודמת. הביצועים העגומים של החברה מאז התנפצות בועת הדוט.קום היו שיקול מכריע בהחלטה למכור את החברה.

סאן, שמציעה בעיקר שרתי חומרה ותוכנות, ספגה פגיעה קשה כתוצאה מהמעבר לשרתים זולים יותר אך הוצאותיה נותרו גבוהות למרות סבבי הפיטורים הרבים שערכה. בשבוע שעבר הודיעה סאן על כוונתה לפטר בשנה הקרובה כ-3,000 עובדים נוספים, שהם כעשרה אחוזים מכוח האדם של החברה ברחבי העולם. בין המפוטרים יהיו עשרות מעובדיה של החברה בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים