בגלל העיכוב בעסקת הרכישה על ידי אורקל: סאן תפטר 3,000 עובדים, עשרות מהם בישראל

מספר המפוטרים מהווה עשירית מכוח האדם של החברה ● הפיטורים יבוצעו בצפון אמריקה, אזור EMEA, אסיה-פסיפיק ושווקים מתפתחים ● עוד הודיעה סאן, כי היא מצפה לצמצום כספי של כמאה מיליון דולרים מדי רבעון, בכל אחד מהרבעונים הקרובים

סאן (Sun) תפטר בקרוב 3,000 מעובדיה ברחבי העולם – כעשירית מכוח האדם שלה – בשל העיכוב בביצוע עסקת הרכישה שלה על ידי אורקל (Oracle). לא ידוע כמה עובדים יפוטרו בישראל, אולם, ככל הנראה, מדובר בעשרות.

בהודעה שפרסמה אתמול (ג'), מסרה סאן שהפיטורים יימשכו כשנה, וכי היא מצפה לצמצום כספי של כמאה מיליון דולרים מדי רבעון, בכל אחד מהרבעונים הקרובים. היא הוסיפה, כי הפיטורים יהיו בצפון אמריקה, ב-EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), באסיה-פסיפיק ובשווקים מתפתחים.

הודעתה של סאן נמסרה לאחר שלארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, אמר באחרונה, כי סאן מפסידה כמאה מיליון דולרים מדי חודש בשל חוסר הוודאות בדבר העתיד שלה. זאת, בשל צעדי ההשהייה שנוקטת הנציבות למניעת הגבלים עסקיים באירופה, שטרם אישרה את העסקה.

"עסקיה של סאן בהחלט כואבים ונפגעים ממצב ביניים זה", אמרה שאנון קרוס, אנליסטית בחברת המחקר הפיננסית קרוס (Cross). ההודעה על הקיצוצים הכואבים בסאן הייתה צפויה, אולם אנליסטים העריכו שהדבר יקרה רק לאחר סיום הרכישה על ידי אורקל.

יריבותיה של סאן בעולם החומרה, יבמ (IBM) ו-HP, ממשיכות בינתיים לנקוט בצעדים כדי לשכנע לקוחות להגר למערכי החומרה שלהן, בשל אותה אי ודאות. לשם כך הן אף הורידו מחירים באופן משמעותי, כדי שלקוחות ישנו את סביבת החומרה ומערכי האחסון והשרתים שלהן.

כבר בשנה שעברה הודיעה סאן על כוונתה לפטר בין 5,000 ל-6,000 מעובדיה, בשל הפסדים שנתיים שעמדו על יותר מ-2.2 מיליארד דולרים.

דובר מטעם אורקל סירב להגיב לידיעה. מסאן ישראל לא נמסרה תגובה. לצד הסניף הישראלי של החברה, פועל בארץ גם מרכז מו"פ. בהנחה, כי הקיצוץ בסאן הוא רוחבי – מדובר בעשרות עובדים בסניף ובמרכז הפיתוח שיפוטרו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים