דל תמכור נכסים במיליארדים כדי לממן את רכישת הענק של EMC

מכירת עסקי התוכנה, האבטחה והשירותים תעזור לחברה להפחית את חובותיה בשל הרכישה ב-67 מיליארד דולר

האם החברה הממוזגת תוביל את שווקי הענן הפרטי וההיברידי?

דל (Dell) מגששת ומחפשת קונים לרכישת חלק מעסקיה. זאת כדי לצמצם את חובותיה בשל רכישת הענק מאוקטוברשל EMC, תמורת 67 מיליארד דולר.

על פי דיווחים שפורסמו אמש (ד') בעיתונות הכלכלית בארצות הברית, דל נמצאת במגעים עם שלוש חברות: KKR, תומה בראבו (Thoma Bravo) וקרן הון סיכון ויסטה (Vista Equity Partners Management), לרכישה של עסקי קווסט (Quest) ו-SonicWall. מכירת שתי יחידות אלו תניב לדל מזומנים בסך ארבעה מיליארד דולר.

דל רכשה את קווסט ביולי 2012 תמורת כ-2.4 מיליארד דולרים. התוכנות של קווסט מסייעות לעסקים בכמה תחומי מפתח בעולם המחשוב: ניהול בסיסי נתונים, ניהול שרתים, ניהול סביבת המשתמשים, הגנה על המידע וגיבויו, ניהול זהויות וניהול גישה, וכן ניטור ביצועים.

במרץ אותה שנה ענקית המחשוב האישי רכשה את חברת אבטחת המידע SonicWall – המתמחה במערכות לניהול מאוחד של איומים (Unified Threat Management). היקף העסקה נאמד בכ-1.2 מיליארד דולרים.

במקביל, כך דווח, דל עובדת עם סיטיגרופ (Citigroup) למכור את עסקי שירותי ה-IT שלה. אלה מבוססים על הרכישה של דל את פרו סיסטמס (Perot Systems), ספקית שירותי מחשוב מטקסס, בסכום של 3.9 מיליארד דולרים. הרכישה אז נועדה לאפשר לדל להתחרות בשוק הרווחי, אז, של שירותי IT – מול יבמ (IBM) ו-HP. שווייה של יחידת השירותים מוערך כיום בין חמישה לשישה מיליארד דולר.

דל משנה מיקוד

בפברואר 2013 הנהלת דל החליטה למכור אותה למייסד והמנכ"ל, מייקל דל, ולקרן ההשקעות הפרטית סילבר לייק (Silver Lake), תמורת 24.4 מיליארד דולרים ולהפוך אותה לחברה פרטית. מאז הבהיר דל כי אין לו רצון לפעול כחברה ציבורית. חובותיה של דל עומדים על יותר מ-11 מיליארד דולר.

בשנים האחרונות התמודדה דל עם הירידה העקבית בביקוש למחשבים אישיים ברחבי העולם. במהלך הרבעון השלישי השנה, ההיקף הכולל של משלוח מחשבים אישיים ירד ב-7.7%, ולמרות זאת דל צמחה בשיעור של 0.5%, על חשבון מתחרותיה שקטנו.

מאז הפכה בשנת 2013 דל לחברה פרטית, היא שינתה את המיקוד שלה כספקית של מחשבים אישיים, ומיצבה עצמה כשחקנית הפועלת בכלל עולמות ה-IT, לרבות בתחומי האחסון ואבטחת מידע. הרכישה של EMC צפוייה לסייע לה לפעול בצורה נרחבת יותר בעולם המחשוב הארגוני.

עוד בטרם הוכרזה רשמית רכישת EMC על ידי דל, פורסם באותו חודש, אוקטובר 2015, כי דל הגישה בחשאי הצעה להנפקה ראשונה לציבור של יחידת האבטחה המקוונת שלה, Dell SecureWorks. זאת, כעוד אחת מפעולות גיוס הכספים שנועדו לממן את רכישת הענק של של EMC.

חברת התוכנה והייעוץ, אותה רכשה דל בשנת 2011, תמורת 612 מיליון דולר, הגישה מסמכים להנפקה במהלך הקיץ. סבב השיווק בפני משקיעים פוטנציאליים (Roadshow) ותחילת המסחר במנייה של חטיבת האבטחה של דל, אמור להתרחש לקראת סוף השנה. המניה צפוייה להיסחר בשווי המשקף ערך של שני מיליארד דולר, העריכו אנליסטים, וסייגו כי הנתון אינו סופי. רכישת EMC הביאה לכך ש-SecureWorks מתאים פחות להיצע של דל, שכולל שרתים, מערכות אחסון וציוד רשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים