סימטריה הישראלית גייסה לשורותיה מומחה סייבר בכיר מהממשל הפדרלי

ג'ים קריסטי, לשעבר מיחידת חקירות במרכז לחקר פשעי סייבר במשרד ההגנה האמריקני, ישמש כסגן נשיא לחקירת פשעי מחשב בחברת הסייבר הישראלית ● כבר לפני 30 שנה תפס חבורת גרמנים שפרצו למחשבי ארצות הברית והעבירו מידע לקג''ב

ג'ים קריסטי, מומחה סייבר ובכיר בממשל הפדרלי. צילום: יוטיוב

סימטריה (Cymmetria) הישראלית גייסה לשורותיה את ג'ים קריסטי, מומחה סייבר ובכיר בממשל הפדרלי. קריסטי מונה לתפקיד סגן נשיא בחברה ויהיה אחראי על חקירות פשעי מחשב.

סימטריה נוסדה ב-2014, על ידי מומחה האבטחה גדי עברון, מי שהיה ממקימי מערך האבטחה של תהיל"ה בממשלת ישראל. בעברו שימש עברון, כיום מנכ"ל סימטריה, גם בתפקידים בכירים בקספרסקי (Kaspersky Lab) וב-PwC. עברון ייסד את IL-CERT, צוות תגובה התנדבותי למתקפות סייבר, שפועל בישראל ומונה כמה מהמומחים הגדולים ביותר בתחום בארץ. לצד עברון, דין זיסמן, איש 8200 בעברו, משמש כסמנכ"ל טכנולוגיה, ורן הראל, איש סייבר מבנק לאומי וארנסט אנד יאנג (EY), המשמש כסמנכ"ל מוצר.

סימטריה פיתחה טכנולוגיה לאיתור מתקפות, המתבססת על זיהוי אופן הפעולה של ההאקרים והטעייה שלהם. מטרת חברת אבטחת המידע היא להטעות את התוקפים, לגרום להם לתקוף מטרות סרק ולקבל מידע מזויף. המערכת של החברה יוצרת מצג שווא בפני ההאקרים, כאילו הם הצליחו במשימתם לחדור למערכות ה-IT של הארגון, כשבפועל הם נמצאים בסביבה וירטואלית שאינה פוגעת בשרתי החברה – ומקבלים נתונים מזוייפים או לא רלוונטיים. המערכת של סימטריה יכולה לפעול הן על השרתים של החברה והן על תשתיות הענן שלה. בחודשים האחרונים גייסה החברה 10.5 מיליון דולר מקרנות הון סיכון.

בתפקידו האחרון בממשל שימש קריסטי כמנהל FX, יחידת החקירות העתידיות ב-DC3, המרכז לחקר פשעי סייבר במשרד ההגנה, והיה אחראי ליצירת קשרים אסטרטגיים לתחום בין ממשלת ארצות הברית ובין סוכנויות פרטיות והאקדמיה. לפני כן שימש כמנהל המכון להגנה מפני פשעי סייבר, ומנהל התפעול של המעבדה לזיהוי פלילי של פשעי מחשב.

קריסטי, בן 64, התגייס לחיל האוויר האמריקני בהיותו בן 19, והיה חוקר פשעי מחשב במשרד לחקירות מיוחדות בחיל. בהיותו צעיר, כבר בשנת 1986, חקר את הפרשיה הידועה לשמצה של "ההאקרים מהאנובר" – חבורת צעירים, עברייני מחשב ממערב גרמניה, שגנבו מידע ממחשבי משרד ההגנה ומכרו אותו לקג"ב, שירות הביון הסובייטי. ב-1991 ייסד את המעבדה הראשונה לזיהוי פלילי דיגיטלי, עבור חיל האוויר. בשנת 1998 המעבדה הפכה למעבדה לזיהוי פשעי מחשב עבור כלל גופי משרד ההגנה האמריקני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים