NSO הישראלית רוצה להימכר תמורת מיליארד דולר

החברה הוקמה בשנת 2009 על ידי עומרי לביא, שלו חולי וניב כרמי ● במרץ 2014 רכשה קרן ההשקעות האמריקנית פרנסיסקו פרטנרס 70% ממנה, לפי שווי של 120 מיליון דולר ● כעת, כשכבר אינה בבעלות ישראלית, היא מעניינת חברות וקרנות במכירתה

NSO

חברת הסייבר הישראלית, NSO, שכבר אינה בבעלות מקומית, מעניינת חברות וקרנות במכירתה תמורת מיליארד דולר, כך פורסם בעיתונות הכלכלית בארצות הברית.

NSO מסייעת לממשלות לעקוב אחר טלפונים ניידים. החברה פיתחה מערכת למעקב אחר שיחות ונתונים ממכשירי סלולר, שמשמשת גופי ביטחון וממשלות. פגסוס (Pegasus), התוכנה שפיתחה החברה, מאפשרת לגופי ביטחון להשתלט על מכשירים ניידים באופן מלא – להקליט שיחות, לקבל גישה לתמונות, להודעות טקסט ולתעבורת אינטרנט ולפעילות המשתמש ברשתות החברתיות, וכן לשלוט מרחוק במכשיר בצורה אקטיבית. ציוד ההאזנה שהחברה מפתחת מבוסס על סוסים טרויאניים, ומשמש למטרות ריגול ומודיעין. לצד יכולתה של הרוגלה של פגסוס להישאר חבויה, היא קלה להפעלה: כדי להפעיל את המעקב על המכשיר, נדרש להזין למערכת נתונים בסיסיים בלבד – מספר המכשיר, מספרו הסידורי או מיקומו.

NSO הוקמה בשנת 2009 על ידי עומרי לביא, שלו חולי וניב כרמי – האחרון עזב את החברה זמן קצר אחר הקמתה. בשנת 2011 מונה יאיר פכט, לשעבר מנכ"ל אלקטל-לוסנט (Alcatel-Lucent) ישראל ומנכ"ל EDS ישראל, לתפקיד מנכ"ל החברה. קבוצת משקיעים בהובלת אדי שלו מקרן ג'נסיס השקיעה בה. החברה, שמשרדיה ממוקמים בהרצליה פיתוח, מעסיקה עשרות עובדים.

במרץ 2014 קרן ההשקעות האמריקנית, פרנסיסקו פרטנרס (Francisco Partners) רכשה 70% מהחברה לפי שווי של 120 מיליון דולר. העסקה אושרה על ידי האגף לפיקוח על יצוא ביטחוני במשרד הביטחון, בשל תחום הפעילות הרגיש של החברה.

הכנסות החברה בשנה החולפת עמדו על 75 מיליון דולר. לא התקבלה תגובת החברה ובעליה לפרסום. החברה שינתה את שמה כמה פעמים, ובאחרונה היא מכנה עצמה כ-"Q".

יצוין כי בשנה שעברה מייסדי NSO, לביא וחוליו, הבינו שיש ביקוש להגנה מפני תוכנות הריגול שלהם: לכן הם הקימו סטארט-אפ נוסף, קאימרה (Kaymera), שמתמחה באותה הגנה מפני הרוגלות של NSO ודומותיה, ואשר אמור להגן על משתמשי הסלולר מפני סוסים טרויאניים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים