סימנטק: תוכנות אבטחה מזויפות מותקנות ככל הנראה בעשרות מיליוני מחשבים בעולם

אנשי חברת אבטחת המידע זיהו כ-250 סוגים שונים של תוכנות אבטחה מזויפות - כך על פי דו"ח חדש של סימנטק ● וינסנט וויפר, סגן נשיא לאבטחה בסימנטק: "הופתענו מהרמה הגבוהה של התחכום בעסקי ההפצה של התוכנות המזויפות. הפעילות הרבה יותר מתקדמת ממה שהערכנו"

בעשרות מיליוני מחשבים בארה"ב מותקנות תוכנות אבטחה מזויפות. אמנם, המשתמשים שילמו תמורת התוכנות וסבורים שהם מוגנים, אך בפועל תוכנות אלה רק פוגעות במחשבים ובבעליהם – כך על פי דוח חדש שפרסמה חברת האבטחה סימנטק (Symantec). אנשי החברה זיהו כ-250 סוגים שונים של תוכנות אבטחה מזויפות. התוכנות נושאות שמות לגיטימיים לכאורה, דוגמת Antivirus 2010 או SpywareGuard 2008. כ-43 מיליון משתמשים החלו להוריד תוכנות אלה, אם כי לא ידוע בוודאות אם ההורדה הושלמה או אם התוכנה אכן הותקנה במחשב ופועלת בו.

בנוסף, נוכלי הרשת מרבים לאחרונה להציג התראות אבטחה כוזבות באתרי אינטרנט לגיטימיים. בהתראות מוזהרים הגולשים מפני וירוסים ומופנים לתוכנות אבטחה "שיגנו עליהם" מפני האיומים – בתשלום או בחינם. "במקרים רבים מדובר במזימה שנועדה לסייע לתוקפים להשתלט על המחשב", הסביר וינסנט וויפר, סגן נשיא לאבטחה בסימנטק. "הנוכלים מעוניינים בפרטים של כרטיסי אשראי ובנתונים נוספים שמצויים במחשב", הוסיף וויפר. "הם מצרפים את המחשבים של המשתמשים התמימים לרשתות של תוכנות רובוטיות שמשמשות למשלוח של דואר זבל או מתקפות אחרות".

לא ניתן גם לדעת בבטחה מהו היקף ההכנסות שגרפו הנוכלים מתוכנות האבטחה המזויפות שהשתילו, אך ידוע, כי בעלי אתרים "מתווכים", שמצליחים לשכנע את הגולשים להוריד את התוכנה, מקבלים בין סנט אחד ל-55 סנטים לכל הורדה. לדברי וויפר, אתר TrafficConverter.biz, שנסגר לא מכבר, שילם למתווכים המובילים שעבדו עבורו סכומים של עד 332 אלף דולרים לחודש תמורת הפצה של תוכנות אבטחה מזויפות. "הופתענו מהרמה הגבוהה של התחכום בעסקי ההפצה של התוכנות המזויפות. הפעילות הרבה יותר מתקדמת ממה שהערכנו", אמר וויפר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים