וריפון תטמיע מסופי תשלום באיקאה ובמקדונלד'ס; היקף כל פרויקט: מאות אלפי שקלים

המסופים יוטמעו בכ-200 מסעדות של רשת ההמבורגרים ובשלושת המתחמים של רשת איקאה ● הם יאפשרו ללקוח לשלם במגוון טכנולוגיות, מבלי למסור את כרטיס האשראי למוכר

אמיר רביד, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של וריפון בישראל

וריפון (Verifone) תסב את מסופי התשלום ברשתות איקאה ומק'דונלדס למסופים חכמים. סכומי הפרויקטים לא נמסרו לפרסום, אולם על פי הערכות בענף, היקף כל אחד מהם עומד על מאות אלפי שקלים.

מספר המסופים ש-וריפון תטמיע במקדונלד'ס עומד על מאות, בכ-200 מסעדות. באיקאה יוטמעו עשרות מסופים בשלושת מתחמי הרשת, בחנויות ובמתחמי האוכל.

מסופי התשלום החדשים יאפשרו תשלום בכרטיסי אשראי במגוון שיטות וטכנולוגיות, כגון פס מגנטי, תשלום ללא מגע באמצעות כרטיסים ומדבקות התומכים בטכנולוגיית Contactless, תשלום בכרטיסים חכמים (EMV) ובאמצעות הסלולר (NFC). מסופי התשלום יופנו ללקוח והוא יבצע בעצמו את פעולת התשלום, מבלי להעביר את כרטיס האשראי לקופאי.

אמיר רביד, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של וריפון בישראל, אמר כי "הטכנולוגיה מתקדמת מהר מהרגולציה. חלק ניכר מהרשתות הקמעוניות הגדולות בישראל כבר החליפו, או נמצאות בתהליך הסבה, של התשתית הטכנולוגית בנקודות המכירה, כך שתתמוכנה בתקן EMV ותאפשרנה קבלת תשלום בטוחה בטכנולוגיות מתקדמות, כמו גם מתן שירותי ערך מוסף".

לדבריו, "קמעונאים כמו מקדונלד'ס, איקאה, דלתא, סטימצקי וצומת ספרים, שבחרו להקדים ולהטמיע את המערכות, יוכלו להציע שימוש בארנקים סלולריים, תשלום ללא מגע, קופונים וירטואליים ושאר שירותי ערך מוסף כבר בחודשים הקרובים. בכך הן ייצרו יתרון תחרותי משמעותי בתחום חוויית הלקוח".

EMV הוא תקן לביצוע עסקות בכרטיס אשראי חכם (בעל שבב), מאפשר למסופי התשלום לקרוא את הכרטיס ולזהות אותו בצורה מאובטחת. מטרת התקן היא לאפשר זיהוי מאובטח של הכרטיס ולצמצם מקרי הונאה. על פי וריפון, התקן מוטמע ביותר מ-70% ממסופי התשלום בעולם, כאשר במערב אירופה שיעור חדירה שלו עומד על קרוב ל- 100%. ישראל היא אחת המדינות האחרונות לאמץ את תקן ה-EMV, אם כי ייתכן שיהיה תקן מחייב כבר בשנה הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים