הנשיא ריבלין פנה למשטרה בעקבות הסתה ברשת

גולשים פרסמו דברי נאצה נגדו ותמונה שלו עם כאפייה והכיתוב "בוגד" ● זאת, לאחר שביכה את הירצחו של התינוק הפלסטיני ויצא נגד הדקירות במצעד הגאווה בירושלים

התמונה מזכירה תמונות דומות שהופצו נגד יצחק רבין ז"ל. או, בקיצור, כבר היינו בסרט הזה. צילום: פייסבוק

אנשי בית נשיא המדינה, ראובן ריבלין, פנו היום (א') למשטרה בעקבות הודעות הסתה שפורסמו נגדו בפייסבוק (Facebook). בתמונה מעובדת שהופצה ברשת החברתית נראה ריבלין כשראשו עטוי בכאפייה, ומעל לתמונה כתובים דברי נאצה.

בפוסט שפרסם הנשיא ביום ו' הוא יצא נגד שריפת ביתה של משפחת דוואבשה ורציחתו של התינוק עלי. הפוסט גרר תגובות תומכות בנשיא המדינה ומביעות הזדהות עם הכאב, אך גם פוסטים שיצאו נגדו בחריפות. אחת הגולשות כתבה: "וואו, אחמד ריבלין, אתה ממש מעורר בחילה!" ואחר טען כי ריבלין הוא "נשיא של ערבים, לא של יהודים". גולש שלישי כתב: "אתה לא נשיא שלי, אתה אויב של היהדות". כמו כן, הופצו ברשת תמונות של ריבלין עם הכיתוב "אתה לא הנשיא שלי".

מם נגד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בפייסבוק

מם נגד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בפייסבוק

נשיא המדינה נאם אמש (ש') בעצרת שהתקיימה בכיכר ציון בירושלים בעקבות דקירתם של שישה צועדים במצעד הגאווה בעיר ביום ה'. בעצרת הוא דיבר על הגזענות והשנאה שמתפשטים, לדבריו, ברחבי הארץ, ובכלל זה ברשת.

ריבלין, שבעבר התוודה כי הוא "נשיא לא טכנולוגי", סופג נאצות רבות ברשת, בעיקר בגלל היחס שהוא מגלה כלפי האוכלוסיה הערבית. בנאום שנשא בעבר בכנסת תקף ריבלין את האלימות ברשתות החברתיות והזכיר חלק מהנאצות הללו.

תופעת האלימות והשנאה ברשת בלטה בשבוע האחרון, כשגולשים רבים גיבו והביעו תמיכה בשריפתו למוות של התינוק עלי דוואבשה ובדקירת ששת הצועדים במצעד הגאווה בירושלים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ראון

    ריבלין לא מייצג גם אותי,הוא לא אדם טוב.

  2. עמי

    נו? ושאני מתלונן על גניבה ולא עושים שום דבר אז על הסתה הם בטוח יקצו צוות שלם.

אירועים קרובים