גוגל: חשוב לבחור בסיסמאות חזקות

מייקל סנטרה, מנהל שירותים לצרכנים פרטיים בגוגל, ממליץ לבחור סיסמה שונה לכל אתר אינטרנט - ומדגיש, כי על הסיסמה לכלול אותיות, מספרים ותווים מיוחדים על מנת לצמצם סיכונים שנובעים ממתקפות שבהן מנסים נוכלים כל מילה אפשרית במילון ● כמו כן, אין להתבסס בסיסמאות על שמות של ילדים או חיות מחמד, ימי הולדת, מספרי טלפון, כתובות וכדומה משום שקל מאוד לפצח סיסמאות כאלה

סיסמאות הן עדיין האמצעי העיקרי לאימות זהות באתרי אינטרנט, למרות חסרונותיהן הרבים. לרגל חודש המודעות לאבטחה מקוונת – ולאחר שאלפי סיסמאות של משתמשי הוטמייל (Hotmail) נחשפו בשבוע שעבר באינטרנט – ממליצה גוגל (Google) להשתמש בסיסמאות חזקות ככל האפשר.

מייקל סנטרה, מנהל שירותים לצרכנים פרטיים בגוגל, ממליץ לבחור סיסמה שונה לכל אתר אינטרנט – ולהרכיב אותה, למשל, מהאותיות הראשונות של ביטוי כלשהו בתוספת תווים מיוחדים לחיזוק הסיסמה. סנטרה מדגיש, כי על הסיסמה לכלול אותיות, מספרים ותווים מיוחדים על מנת לצמצם סיכונים שנובעים ממתקפות שבהן מנסים נוכלים כל מילה אפשרית במילון (באמצעות תוכנה מיוחדת).

כמו כן, כדאי להימנע משימוש בפרטים אישיים בסיסמה – פרטים אלה זמינים לכל דורש באתרים של רשתות חברתיות ובמסדי נתונים של משווקים. אין להתבסס בסיסמאות על שמות של ילדים או חיות מחמד, ימי הולדת, מספרי טלפון, כתובות וכדומה משום שקל מאוד לפצח סיסמאות כאלה. אין להותיר את הסיסמה על פתק סמוך למחשב – לכאורה זו עצה מובנת מאליה אך לדברי סנטרה מדובר בבעיה נפוצה.

לבסוף, סנטרה מציעה לשמור על עדכניות המידע שמשמש לשחזור הסיסמה. לאחר שבוחרים סיסמה מורכבת, קל מאוד לשכוח אותה – ואם תיבת הדואר שאליה נשלחת הסיסמה החדשה אינה עדכנית, הסיסמה עלולה ליפול לידיים לא נכונות.

אדריאן דה בפר, מנהל SANS Internet Storm Center, מציע למשתמשי שירותי הדואר של יאהו! (!Yahoo), הוטמייל, ג'י-מייל (Gmail), ושירותים נוספים של דואר אינטרנט להחליף סיסמאות בעקבות התקרית מהשבוע שעבר, שמקורה ככל הנראה בתרמית פישינג שהשתבשה. יתכן מאוד שגם סיסמאות של משתמשי ג'י-מייל ויאהו! נחשפו באותה תקרית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים