אסי מויאל, נס: "עולם ההדרכה משתנה בשנים האחרונות ועובר לכיוון הלמידה"

"מה שמייחד אותנו בעולם ההדרכות הוא שאנו מייצרים תמהיל למידה מותאם לקוח", אמר מויאל, מנכ"ל חטיבת ההדרכה וההטמעה של החברה ● לדבריו, "המטרה היא למצוא פתרון לתחום מתוך הבנה של מה הלקוח צריך"

אסי מויאל, סמנכ"ל חטיבת ההדרכה וההטמעה, נס

"אנו מבחינים בפחות דרישה להדרכות פרונטאליות. סביבת ההדרכה משתנה בשנים האחרונות בשל כניסתן של הרבה טכנולוגיות חדשניות בתחום לצד חדירה מאסיבית של עובדים מדור ה-Y. ככלל, העולם הולך מהדרכה – ללמידה", כך אמר אסי מויאל, סמנכ"ל חטיבת ההדרכה וההטמעה, נס.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר מויאל כי חטיבת ההדרכה וההטמעה בנס פועלת בתחום זה יותר מעשור, היא מונה יותר מ-200 עובדים ולה כמה פעילויות; האחת, מכללת נס, המתמחה בהכשרה טכנולוגית-ניהולית לעולם מערכות המידע ולה הסמכות של יצרניות תוכנה גדולות דוגמת מיקרוסופט (Microsoft) וסאפ (SAP). "אנו מתבססים במכללת נס על מיטב המרצים בארץ", אמר מויאל.

פעילות שניה, ציין, היא במתן פתרונות הדרכה לארגונים גדולים, "התחום העיקרי זה הטמעת מערכות מידע בהיבט ההכנה לקראת קליטת מערכת IT חדשה בארגון". לדברי מויאל, "אנו באים ולומדים מה המצב הקיים ועל בסיסו בונים את תוכנית העבודה להדרכה, עם מתודולוגיה, תכנים, לומדות, וביצוע ההטמעה וההדרכה בפועל. אנו מספקים שירות מנוהל בהדרכה, עם אחריות מלאה, או חלקים ממנה".

"מה שמייחד אותנו בעולם ההדרכות", הסביר, "הוא שאנו מייצרים תמהיל למידה מותאם לקוח. המשמעות של זה היא שאנו לא באים ועוסקים בהשמה של הדרכה או פעילות נטולת ערך. המטרה היא למצוא פתרון לתחום, מתוך הבנה, תוך בניית מתודולוגיה עסקית, של מה הלקוח צריך – ועל בסיס זה מתאימים את הפתרון. אנו מבצעים מול הלקוח ומול המשתמשים תהליך דו-צדדי".

כך, אמר מויאל, "יש ארגונים בהם אנו משלבים פתרונות למידה ממוחשבים, LMS, (ר"ת של Learning management system). היא מאפשרת רישום של לומדים, מעקב אחר קורסים, ומעקב אחר תוצאות הלמידה של הלומדים. מערכות LMS מאפשרות בנוסף הפקת דו"חות לדרג המנהל את ההדרכה או הידע בארגון. בחלק מהארגונים יש בשלות לסוג למידה זה, אז התהליך הופך אוטומטי וחכם. מדובר ביכולת לייצר ניהול על תהליך ההדרכה, וגם הנגשה של חומרי הלמידה בכל מקום". מנגד, אמר מויאל, "יש ארגונים שרוצים הדרכה באופן המסורתי".

"אנו עורכים פרויקטי הדרכה לארגונים מתחום הפיננסים, הבריאות, ושאר מגזרי המשק", אמר מויאל, "כמו גם עבור חברות תעשייה מסורתיות. אחד הדברים שאנו מתמחים בהם הוא מתודולוגיות הדרכה והטמעה בעולמות של סאפ, מתוקף העובדה שעבדנו ואנו עורכים פרויקטים בתחום. גם מכללת נס מוסמכת להדרכת סאפ: פיתחנו כל מיני מתודולוגיות מובנות להדרכת מוצרי החברה, עם שלבים מובנים בניהול פרויקט ההדרכה". לדבריו, "אנו שותפים של סאפ ומיקרוסופט, אבל יודעים לפתח פרויקטי למידה לכלל מערכות ה-IT שבשוק, בין אם מערכות בפיתוח עצמי ובין אם חברות אחרות".

"עוד ערך מבדל זה תמהיל הלמידה", סיכם מויאל, "אנו יודעים לתת פתרונות לארגונים על פי מה שקורה בשוק ואילו מערכות IT הם הכניסו. בנוסף, אנו גם יודעים לתת פתרונות הדרכה ושירותי למידה מנוהלים לדברים שלא קשורים לפרויקטים כגון הכנסת תקנים ורגולציות, תהליכי עבודה, ועוד. אנו מטפלים באלפי מודרכים בשנה. אני לא מגיע מעולם ההדרכה – ניהלתי חטיבה של לקוחות עסקיים בהוט, ולפני כן הייתי במיקרוסופט, איש מכירות ושירות, וזה מעניק מימד של ראיית הלקוח הארגוני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים