תביעה: אי-ביי, אפל וגוגל מפרות פטנטים הקשורים לשימוש ביישומי רשת באמצעות דפדפנים

התביעה, שהוגשה על ידי אולס טכנולוגיות, מופנית נגד אי-ביי, אפל, גוגל, יאהו!, אדובי וחברות נוספות ● אולס טוענת, כי הן הפרו שני פטנטים שלה - האחד מאפשר לאתרי אינטרנט להשתמש ביישומים משובצים, והשני מאפשר להם להוסיף למחשבים יישומים על ידי שימוש בתוספים ובשפת התרחישים AJAX ● החברה דורשת מבית המשפט להורות לנתבעות להפסיק להשתמש בטכנולוגיות שכוללות את הפטנטים הללו, ולהשית עליהן פיצויים בגובה פי שלושה מהנזקים שנגרמו לה עקב ההפרה

תביעה נגד חברות ענק בגין הפרת זכויות יוצרים בתחום המיחשוב: חברת אולס טכנולוגיות (Eolas Technologies) פנתה לבית המשפט המחוזי בטקסס, ארצות הברית, בבקשה להורות ל-22 חברות להפסיק להפר, לטענתה, שני פטנטים שלה. בין החברות שאותן תובעת אולס נמצאות אי-ביי (eBay), אפל (Apple), גוגל (Google), יאהו! (!Yahoo) ואדובי (Adobe).

הפטנטים המדוברים קשורים לדרך שבה משתמשים ביישומים באינטרנט באמצעות דפדפנים. אחד הפטנטים מאפשר לאתרי אינטרנט להשתמש ביישומים משובצים. הפטנט השני הוא, למעשה, הרחבה של הראשון, ומאפשר לאתרי אינטרנט להוסיף למחשבים יישומים על ידי שימוש בתוספים ובשפת התרחישים AJAX. החברה אף דורשת מבית המשפט לאסור על הנתבעות להמשיך ולהשתמש בטכנולוגיה הקשורה לפטנטים שלה, וכן להשית עליהן לשלם לה פיצויים בגובה של פי שלושה מהנזקים שנגרמו לה עקב הפרת זכויות היוצרים.

מייקל דויל, יושב ראש אולס, כתב בתצהיר שהגיש לבית המשפט, כי "פיתחנו את הטכנולוגיות הללו במשך 15 שנים והדגמנו אותן בפני ציבור רחב שנים לפני שהשוק שמע על יישומים משובצים אינטראקטיביים בדפי אינטרנט שהופכים למשאבים מרוחקים רבי עוצמה. יצירת רווח מהמצאות של מישהו אחר, מבלי לשלם, אינה הוגנת באופן בסיסי. כל מה שאנחנו רוצים זה לבצע את מה שהוגן".

מדובר בתביעה דומה לזו שהגישה אולס ב-2003 נגד מיקרוסופט (Microsoft). או אז, נפסק נגד הענקית פיצוי של כ-521 מיליון דולרים. ב-2005 החליט בית המשפט לערעורים לבטל את ההחלטה ולדרוש ממשרד הפטנטים והסימנים הרשומים לחזור ולבדוק את חוקיות הפטנט. הצדדים הגיעו להסדר לאחר שהמשרד אישר את תקיפות הפטנט, מבלי לפרסם את הסכום שהועבר לאולס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים