רועי פולניקוויאט, יבמ: "האירוח של ה-IT מונע מארגונים לחוות את קשיי המעבר בעצמם"

"יתרונה של יבמ", אמר רועי פולניקוויאט, מוביל שירותי דטה סנטר והמשכיות עסקית ב-יבמ ישראל, "הוא בכך שיש לה יכולת לספק כבר משלב התכנון, פתרונות מקצה לקצה לתחום המעבר לאירוח, לרבות בענן; יש ארגונים שאנו כתבנו להם את ספרי הנהלים לשעת אסון"

רועי פולניקוויאט, מנהל תחום שירותי דטה סנטר והמשכיות עסקית ביבמ ישראל

"בעת מעבר לתצורות שונות של אירוח מערכי ה-IT מחוץ לחצר הארגון, מנהלי ה-IT מונעים מעצמם את הצורך לחוות את ככל הקשיים הכרוכים במעבר לאירוח ובתחזוקה. למארחים, ובמקרה זה לנו, יש מתודולוגיה סדורה לתחום לצד ניסיון שנצבר בשל טיפול בארגונים רבים", כך אמר רועי פולניקוויאט, מוביל שירותי דטה סנטר והמשכיות עסקית ביחידת ה-GTS של יבמ (IBM) ישראל.

פולניקוויאט דיבר במסגרת אירוע ההשקה של הענק הכחול בארץ, שהקימה בלוד דטה סנטר שלישי. המצטרף לשניים נוספים בנתניה ובפתח תקווה. אתמול (ג') נערך במתקן סיור של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים, יחד עם פורום תשתיות DCFI, וכן פורום CTO ו-CSC. את האירוע הנחה יהודה קונפורטס, העורך ראשי של הקבוצה, ובסופו גזרו אנשי GTS ביבמ ישראל, יחד עם חברי הפורמים של אנשים ומחשבים, את הסרט לפתיחת המתקן.

פולניקוויאט דיבר על 'המשכיות עסקית בסביבה היברידית'. לדבריו, "יתרונה של יבמ הוא בכך שיש לה יכולת לספק כבר משלב התכנון, פתרונות מקצה לקצה לתחום המעבר לאירוח, לרבות בענן. יש ארגונים שאנו כתבנו להם את ספרי הנהלים לשעת אסון. לא פעם אנו מתחילים בייעוץ, ואז ממשיכים לפרויקט המעבר לאירוח בפועל".

בנוסף פירט את היתרונות הגלומים במעבר ה-IT לאירוח: "קיצור משך הזמן עד שמגיעים להחזר ההשקעה על מערכות IT, צמצום סיכונים, מניעת הצורך לחידוש המערכות, קבלת יכולות ניהול של הדטה סנטר המתבססות על הניסיון שנצבר אצל המארח לצד המתודולוגיה שכבר פותחה, וטיפול בהיבטי ניהול הדטה סנטר בראייה ירוקה תוך ניצול אנרגטי מושכל ויעיל". פולניקוויאט סיכם באומרו כי "בשנים האחרונות ביצענו מאה מעברים של דטה סנטרים של חברות גדולות; מדטה סנטר אחד לשני, או מדטה סנטר אחד לזה שלנו. זה נעשה ב-500 'פעימות' מעבר של ארגונים".

שי הראל, ראש חטיבת שירותים טכנולוגיים, יבמ ישראל, אמר כי בשנים האחרונות הקו האסטרטגי של החברה הוא לכיוון של אספקת ערך גבוה ללקוחות. כך החברה נשארה עם עסקי השרתים בעלי הערך הגבוה בידיה, והעבירה ללנובו (Lenovo) את שאר עסקי השרתים שלה, וכן את חטיבת השבבים שלה.

החברה, אמר הראל, פועלת בשלוש זרועות: קבוצת החומרה וקבוצת התוכנה, כאשר שתי אלה מייצגות שליש מעסקי יבמ, ואילו השאר הם גופי השירותים; שירותים אפליקטיביים ושירותים תשתיתיים. "אנו יודעים לחבר את שכבת התשתיות והשכבה האפליקטיבית, בין אם הן של יבמ ובין אם לא של יבמ", הסביר, "GTS עושה פרויקטי סיסטם, חומרה ואינטגרציה, תקשורת, ניידות, המשכיות עסקית ושרידות, ניהול, הקמה ותפעול של חדרי מחשב, מחשוב ענן, אבטחת מידע – ולצד אלה מעטפת של שירותי תחזוקה ותמיכה".

"אנו מביאים לשוק הקמה של פרויקט כשהלקוח מתפעלו. לצד מודל זה, מודל אחר התופס תאוצה הוא כזה שאנחנו מקימים את הפרויקט ולאחר מכן מתחזקים אותו בצורת שירותים מנוהלים, עם הסכם לטווח ארוך, וללקוחות זה כדאי כלכלית. אנו יכולים ויודעים לעשות זאת בתשתיות הלקוח או בענן. אנו מתבססים על הניסיון הרב שרכשנו בארץ ובעולם עם המתודולוגיה שלנו. כך יש לנו נוכחות חזקה בשוק המקומי".

הראל סיים בציינו כי החברה זיהתה כמה מגמות-על ב-IT ולשם היא פונה: CASSM, ראשי תיבות של ענן, Analytics, מחשוב חברתי, אבטחת מידע, ומובייל. "אנו רוצים להעביר את כל מודל אספקת השירותים לצריכה", סיכם הראל, "אנו רוצים להיות 'חברת חשמל' של IT, הלקוחות לא צריכים גנרטורים. CASSM מהווה 27% מעסקי החברה וצפוי לגדול".

נחום זיסמן, מנהל פיתוח עסקי, GTS, יבמ ישראל, אמר כי "מחקרים מעלים כי "93% מהארגונים שסבלו משיתוק מערכות ה-IT שלהם לתקופה של יותר משבועיים, פשטו את הרגל בתוך שנה". לדבריו, "החדשות הטובות הן שיש מודעות גדולה יותר מבעבר בארגונים להיערכות ולצורך בהמשכיות עסקית – 40% מהארגונים עושים בדיקה כוללת של DR מדי שנה. מנגד, חלה הרעה באורך הזמן שלוקח להתאושש ובמשך הזמן שהארגון חשוף לפריצה ולגניבת מידע. זה קורה בשל כמות המידע וקריטיות המערכות". מחשוב ענן, סיכם זיסמן, "מביא לכך שמטפלים בסיכון במחיר נמוך יותר, ולצד זאת מאיצים את ביצועי ה-IT. הענן מוכן להביא לי את כוח המחשוב ברגע שאזדקק לו. הענן מאפשר פונקציונליות טובה יותר ובעלויות מופחתות. הוא מאפשר לעשות בדיקות גיבוי לאורך זמן בקלות, בתדירות גבוהה, ובפחות עלויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים