שמידט: לווינסון יכול לכהן במועצות המנהלים של גוגל ואפל במקביל

מנכ"ל גוגל אמר, כי אין סתירה בכהונה הכפולה של ארתור לווינסון ● לדבריו, שתי החברות עברו בהצלחה בדיקת חפיפה בכל הנוגע לכהונה של דירקטורים, לפי החוקים להגבלים עסקיים של ארצות הברית ● שמידט, שפרש ממועצת המנהלים של אפל, אמר שהוא מקווה שלווינסון לא ייאלץ לעשות זאת אף הוא: "זה לא נחוץ"

ארתור לווינסון, המנכ"ל לשעבר של ג'ינטק (Genetech), יכול להוסיף ולכהן במקביל במועצות המנהלים של גוגל (Google) ושל אפל (Apple), למרות הביקורת של הרשויות – כך אמר אריק שמידט, מנכ"ל גוגל. לדבריו, שתי החברות עברו בהצלחה בדיקות חפיפה לפי החוקים להגבלים עסקיים של ארצות הברית – הן ביחס להכנסות והן ביחס לכהונה של דירקטורים – וכי מתוצאותיהן עולה, כי "גוגל ואפל מצויות הרבה מתחת (לשיעור הקובע)".

שמידט התפטר באוגוסט ממועצת המנהלים של אפל, ככל הנראה במענה לביקורת על היחסים בין החברות. כשנשאל אם גם לווינסון יפרוש, אמר שמידט: "אני מקווה שלא… משום שאינני סבור שהדבר נחוץ". שמידט הוסיף וטען, כי הפרישה שלו עצמו לא נבעה מלחצים שהופעלו עליו.

גוגל ואפל מתחרות בלא מעט חזיתות, בין היתר במערכות הפעלה ובטלפונים חכמים. מאידך, הן פועלות גם כבעלות ברית נגד מיקרוסופט (Microsoft).

לדברי שמידט, מכשירי ה-iPhone של אפל מביאים לגוגל תועלת: "הם המקור הגדול ביותר לשאילתות חיפוש ממכשירים סלולריים. היקף השאילתות בהם גדול פי 30 או 40 מהיקף השאילתות מכל מכשיר סלולרי אחר. בגלל זה, אנחנו אוהבים את מכשירי ה-iPhone ואת היישומים שפועלים בהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים