הרשת נלחמת נגד שנאת הלהט"בים

שורה של אתרים ועמודי פייסבוק מבקשים לשים קץ לאיבה ולעוינות כלפי הקהילה הגאה ● לרגל היום הבינלאומי נגד הומופוביה וטרנספוביה, החל היום (א'), יניב הלפרין מספר על כמה מהם

"מצעד גאווה" - גם ברשת. אילוסטרציה: BigStock

בכל שנה ב-17 במאי מצוין ברחבי העולם היום הבינלאומי נגד הומופוביה וטרנספוביה. באירועים רבים, בהם אירועי רשת, מתאחדים להט"בים וסטרייטים כדי להילחם בתופעה ולהביא לעולם טוב יותר.

גם ב-2015, השנאה ללהט"בים חוגגת ברשת. אתרים רבים ופורומים מוקדשים לאלה ששונאים את בעלי הנטייה המינית וזהות המגדר השונות, וגולשים רבים מביעים את דעתם ה-"מלומדת", שלא לומר מקללים להט"בים, ברשתות החברתיות.

יצוין כי אין עמודי פייסבוק (Facebook) להט"בפובים רבים, ולו בשל העובדה שהרשת החברתית הגדולה בעולם נלחמת בהם ופעמים רבות מורידה אותם ברגע שנודע לה עליהם. לעתים כשעולים עמודים כאלה קמות התארגנויות של גולשים שפונים להנהלת פייסבוק באמצעות כפתור ה-Report ומדווחים על העמוד השונא. הרשת החברתית אף מעניקה זכויות שוות לבני זוג של עובדים להט"בים שלה ומארק צוקרברג עמד בעבר בראש קבוצה מטעם החברה שצעדה במצעד הגאווה בסן פרנסיסקו. בשנה שעברה השיקה הרשת החברתית סטיקרים מיוחדים לחודש הגאווה.

מול אותם אתרים שונאי להט"בים ניצבים פרויקטים ועמודי רשת שמטרתם למגר את הלהט"בפוביה ולקדם שוויון זכויות לקהילה הגאה. אחד מהם, Thunderclap, קורא לגולשים להביע תמיכה בזכויות הנוער הלהט"בי, או למען הדיוק להטבק"אי (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים, ביסקסואלים, קווירים ואינטרסקס), על ידי לחיצה על קישורים שמופיעים באתר הפרויקט – לפייסבוק או לטוויטר (Twitter). המסרים של המשתתפים יופצו כולם במהלך היום (א'). בינתיים משתתפים בפרויקט יותר מ-1.2 מיליון גולשים ברחבי העולם.

העמוד הרשמי של התנועה שמארגנת את היום הבינלאומי נגד הומופוביה וטרנספוביה כולל שלל אירועים, מאמרים וסרטונים ברחבי העולם שיוצאים נגד שנאת האחר. אחד מהם הוא סרטון שקורא לשוויון חוקי וחברתי ללהט"בים בלבנון, בו אתם יכולים לצפות למטה. הומוסקסואליות אסורה בלבנון ובמרבית מדינות האסלאם, וגוררת עימה במדינות אלה עונשים של בין מספר חודשי מאסר למוות, במקרים קיצוניים.

גם הרשת הישראלית לא מתעלמת מהיום הזה. עמוד פייסבוק בשם "ב-17.5 מציינים את יום הבנ"ה למאבק בהומופוביה" הוא גרסה מקומית לעמוד הגלובלי וכולל פרטים על אירועים שנערכים בארץ לציון היום, מידע על יום עיון בנושא שנערך בשבוע שעבר ועבודות שמבטאות את המלחמה בשנאה נגד להט"בים, כחלק מתחרות שהתקיימה בנושא.

אחת מקבוצות הפייסבוק שמוקדשות לנושא היא קבוצה "הפגנתית-יצירתית" – כך היא מכנה את עצמה – למלחמה בלהט"בפוביה. היא נוצרה לקראת היום הבינלאומי בשנה שעברה, אולם גם השנה משוחחים שם פעילים ממדינות שונות על היום ושמעויותיו, מפיצים מידע אודות אירועים ודפי פייסבוק שעוסקים בנושא ומעלים כרזות.

ולסיום, מנהיגים רבים בעולם מוציאים הצהרות וסרטונים המגנים את הלהט"בפוביה. הבולט שבהם הוא נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אלא שהפעם בחרתי להאיר את הזרקור על ארגון אחר: האו"ם. בסרטון שהעלה הארגון ליוטיוב (YouTube) תחת השם "פנים" נראים הומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים בתפקידים שונים. בסופו של הסרטון מופיע "תומך סטרייט" – מזכ"ל האו"ם, באן קי מון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים