גוגל: התקלה שאירעה בג'י-מייל בסוף השבוע נבעה מעומס תעבורה רב באתר

מדו"ח שפרסמה גוגל ושנוגע לתקלה עולה, כי סיבות נוספות לה היו שינויים שנערכו בקוד השירות ובעיות במרכז הנתונים של גוגל ● "במשך כשעתיים, לא יכולים היו משתמשי Google Apps לגשת למנגנון ה-Contacts דרך הממשק של ג'י-מייל", נכתב בדו"ח ● כמו כן, "מרבית הלקוחות לא יכולים היו לגשת ליישום Google Talk או להוסיף משתמשים לחשבון" ● בחברה ציינו, כי התקלה תוקנה במהירות והשירות חודש במלואו

פריצה גדולה. ג'י-מייל

התקלה שאירעה בסוף השבוע בג'י-מייל (Gmail) – שירות הדואר של גוגל (Google) – נגרמה כתוצאה משילוב נדיר של נסיבות: שינויים שנערכו בקוד של השירות הגבירו את העומס על מנגנון ה-Contacts שלו, עומס התעבורה באתר היה כבד ובנוסף, נרשמו בעיות במרכז הנתונים של גוגל.

מדו"ח שפרמה החברה על התקלה עולה, כי "בתום בדיקה פנימית שערכנו קבעו המהנדסים שהגורם הבסיסי לתקלה היה עומס גבוה על השירות. במשך כשעתיים, לא יכולים היו משתמשי Google Apps לגשת למנגנון ה-Contacts דרך הממשק של ג'י-מייל. מרבית הלקוחות לא יכולים היו לגשת ליישום Google Talk או להוסיף משתמשים לחשבון. כן נשללה ממספר לא ידוע של משתמשים (על פי גוגל, מדובר במספר קטן) הגישה לשירות ג'י-מייל".

גוגל התנצלה על "אי הנוחות" וציינה, כי ההאטה בקצב התקשורת והפגיעה באיכות השירות נמשכו פחות משעה. על פי החברה, התקלה תוקנה במהירות והשירות חודש במלואו.

תקלה זו אינה הראשונה בג'י-מייל החודש: בתחילת ספטמבר הושבת השירות למשך כ-100 דקות. בן טריינור, סגן נשיא להנדסה בגוגל והממונה הראשי על אמינות האתר, הגדיר אותה אז כ-"בעיה רצינית". במאי אירעה תקלה משמעותית אף יותר, שעל פי נתונים של Arbor Networks, גרמה לירידה של כ-5% בהיקף התעבורה באינטרנט. אורס הולצלה, סגן נשיא לתפעול בגוגל, מסר אז שתקלה זו פגעה ב-14% מהמשתמשים בשירותי החברה ברחבי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים